دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۴
بسیاری از خدمات فرهنگی باید ارزان شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌مناسبت برگزاری ضیافت افطاری با هنرمندان در فضای مجازی نوشت: «در ضیافت افطاری با هنرمندان گفتم ما اجازه نمی‌دهیم که فرهنگ برای مردم گران شود و معتقدم بسیاری از خدمات فرهنگی باید ارزان شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌مناسبت برگزاری ضیافت افطاری با هنرمندان در فضای مجازی نوشت:

«در ضیافت افطاری با هنرمندان گفتم ما اجازه نمی‌دهیم که فرهنگ برای مردم گران شود و معتقدم بسیاری از خدمات فرهنگی باید ارزان شود. طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۳، فضاهایی که در اختیار وزارت فرهنگ است، می‌توانیم در اختیار گروه‌های مردمی قرار دهیم.»

به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ضیافت افطاری هنرمندان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود: به‌طور طبیعی مهمترین وظیفه دولت مردمی این است که موانع تاریخی را برطرف کند.

وی با اشاره به اقداماتی که در دولت سیزدهم برای حل این مشکل انجام شده است، افزود: مثلاً در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ با اصرار وزارت فرهنگ برای اولین بار این مجوز داده شد تا بتوانیم بهره‌برداری از مجموعه های فرهنگی هنری را در اختیار گروه‌های مردمی قرار دهیم.

وی همچینن درباره ابعاد فرهنگی بودجه ۱۴۰۳ به این مطلب اشاره کرده بود که در قانون بودجه ۱۴۰۳ ذکر شده که فضاهای فرهنگی هنری در اختیار وزارت فرهنگ را به صورت رایگان در اختیار گروه‌های مردمی قرار دهیم و ان‌شاالله با همین رویکرد از اماکنی که در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی قرار دارد نیز چنین استفاده‌ای را خواهیم کرد و فضای مشارکت سازنده میان مردم و هنرمندان در این بخش فراهم می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها