دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
کتاب «سَمپَر هواپیمای قهرمان» منتشر شد

قزوین- کتاب «سَمپَر هواپیمای قهرمان» به قلم حسین تعهدی نویسنده نوجوان ۱۲ ساله قزوینی و تصویرگری طاهره رضایی، توسط انتشارات دکتر سین منتشر شد.

حسین تعهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، بیان کرد: از کودکی به شنیدن قصه خیلی علاقه داشتم و مادرم همیشه برایم قصه‌های مختلفی تعریف می‌کرد. گاهی اوقات از روی کتاب‌ها و گاهی اوقات قصه‌هایی که در ذهن خودش می‌ساخت را برایم تعریف می‌کرد تا ضمن سرگرمی، مطلب تربیتی یا آموزنده‌ای را به طور غیر مستقیم به من یاد بدهد. مثلاً یادم هست وقتی بچه بودم از تاریکی می‌ترسیدم؛ مادرم برایم قصه‌ای ساخت و تعریف کرد که قهرمان آن قصه پسر بچه شجاعی بود که از تاریکی نمی‌ترسید چون می‌دانست تاریکی ترس ندارد و فقط وقتی نور به جایی نتابد آنجا تاریک می‌شود.

تعهدی، نقش مادرش را در داستان نویسی او بسیار پر رنگ دانست و گفت: بعضی وقت‌ها وقتی که مادرم از روی کتاب داستان برایم قصه تعریف می‌کرد وسط خواندن از من می‌خواست که قصه را طبق خلاقیت و تخیل خودم ادامه دهم و آن طور که دوست دارم داستان را جلو ببرم. تا اینکه به سن مدرسه رسیدم و خواندن و نوشتن را یاد گرفتم.

این دانش‌آموز در ادامه تشریح کرد: از درس فارسی و داستان‌های کتاب فارسی به ویژه آن‌هایی که حالت داستان داشت خیلی خوشم می‌آمد. از وقتی خواندن را یاد گرفتم علاوه بر کتاب‌های درسی، کتاب‌های مختلف زیادی را می‌خوانم. مخصوصاً کتاب‌هایی که موضوعش مورد علاقه من هست. مثل هواپیما، نجوم و تاریخ.

تعهدی بیان کرد: ۱۰ ساله که بودم روزی با کتابی برخورد کردم که نام مادرم روی جلد آن نوشته شده بود. شگفت زده از مادرم پرسیدم چرا اسم شما روی جلد این کتاب نوشته شده؟ مادرم پاسخ داد چون من این کتاب را نوشتم. خیلی برایم جالب شد. آن قدر که از مادرم پرسیدم «آیا من هم می‌توانم کتاب بنویسم؟ مادرم گفت چرا که نه. خیلی هم عالی». اولین کتابم را با نوشتن خاطرات مدرسه‌ام شروع کردم. مادرم از میان خاطرات مدرسه‌ام برخی را انتخاب کرد و به تصویرگر داد. در آن کتاب که «بوی خوب مهربانی» نام دارد از تصویرگری رئال (حقیقی) استفاده شد و کتاب جالبی از کار درآمد.

این نویسنده نوجوان تعریف کرد: در ادامه با تشویق‌های پدر و مادرم، معلم‌ها، مدیر مدرسه و همچنین مسئول انتشارات دکتر سین که زحمت چاپ کتاب‌های من را کشیدند به نوشتن ادامه دادم و تا کنون موفق به چاپ کتاب های «بوی خوب مهربانی»، «نامه‌ای به بهشت»، «سرزمین زیبای مرجانی» و «سمپر هواپیمای قهرمان» شدم. قصد دارم در آینده در کنار درس و مشق و کارهایم نویسندگی را ادامه بدهم و درباره موضوعات مختلف که مورد علاقه‌ام است بنویسم.

حسین تعهدی خاطر نشان کرد: به دوستان هم سن و سال خودم توصیه می‌کنم با برنامه ریزی مناسب به کارهای هنری که علاقه دارند بپردازند. هر کس به دنبال یادگیری هر هنری که علاقه دارد برود مثلاً خود من به ساختن کاردستی و نوشتن کتاب خیلی علاقه دارم.

کتاب «سَمپَر هواپیمای قهرمان» در اواخر زمستان سال ۱۴۰۲ با تیراژ ۳۰۰ نسخه در ۱۲ صفحه به قیمت ۵۰ هزار تومان توسط انتشارت دکتر سین قزوین منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها