چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
چاپ دوم «مانفیست ۹» منتشر شد

کتاب «مانیفست ۹؛ واکاوی تلاش سی ساله حزب‌الله علیه اسرائیل» تالیف نیکولاس بلانفورد با ترجمه پروین عبدخدایی در انتشارات موسسه ایران به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): چاپ دوم کتاب «مانیفست ۹؛ واکاوی تلاش سی ساله حزب الله علیه اسرائیل» تالیف نیکولاس بلانفورد با ترجمه پروین عبدخدایی در انتشارات موسسه ایران به چاپ رسیده است.

در حوزه تحقیق و پژوهش در خصوص شناخت جنبش حزب‌الله لبنان و مجاهدان راه خدا جبهه مقاومت اسلامی، یکی از مهم‌ترین آثاری که تاکنون به رشته تحریر درآمده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده، کتابی است از نیکلاس بلانفورد به نام «مانیفست ۹» که ترجمه آن از سوی پروین عبدخدایی صورت گرفته است.

حزب‌الله لبنان، از سال ۱۹۸۰ تا امروز به‌عنوان قدرتمندترین سازمان سیاسی‌نظامی و شیعه در لبنان فعالیت می‌کند و هیچ روزنامه‌نگار غربی دیگری به اندازه نیکلاس بلانفورد به این سازمان نزدیک نشده و «مانیفست ۹»، در واقع اولین گزارش جامع از درون حزب‌الله و مبارزه مستمر آن علیه اسرائیل است.

بلانفورد در این کتاب، حضور ۱۶ ساله خود در منطقه را طی گزارشی مبسوط، در قالب گفت‌وگو با مجاهدان حزب‌الله، ایدئولوژی، انگیزه‌ها و آموزش‌های آنها را روی کاغذ می‌آورد و علاوه بر این، اطلاعات جدیدی هم در مورد تا کتیک‌های نظامی، تسلیحات و جنگ الکترونیک و سیستم‌های ارتباطی پیچیده حزب‌الله را برای مخاطبان این سلسله‌گزارش‌ها به تصویر می‌کشد.

این اثر یکی از کتاب‌های خوب راجع به تاریخچه ی حزب‌الله است که بررسی و روایت تاریخچه آن را از ریشه‌های مقاومت در زمان امام موسی صدر شروع کرده و تا تشکیل حزب‌الله و سپس رشد و نبردهایش با اسرائیل ادامه داده و تا سال ۲۰۱۰ پیش آمده است. بلانفورد برای تهیه این کتاب، شانزده سال مستقیماً در لبنان و فلسطین اشغالی حضور تحقیقاتی داشته و با تعداد زیادی از سران و مبارزان و نیروهای حزب الله و همچنین با سران و نیروهای دشمن صهیونیستی مصاحبه های اختصاصی انجام داده که در کنار تحقیقات مفصل جانبی اش، به کتابش اهمیت خاصی بخشیده است

چاپ دوم کتاب «مانیفست ۹؛ واکاوی تلاش سی ساله حزب الله علیه اسرائیل» تالیف نیکولاس بلانفورد با ترجمه پروین عبدخدایی در ۶۴۸ صفحه در انتشارات ایران روانه بازار نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها