شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
جشنواره کتابخوانی برای عشایر اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در سطوح سنی مختلف برای مناطق عشایر نشین استان، برگزار می‌شود.

پروانه رضاقلیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی و نیز ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد و پرنشاط همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و نیز در دسترس قراردادن کتاب برای عشایر استان عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: منبع این جشنواره کتابخوانی از کتاب «کوه مرا صدا می‌زند» نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان مطرح است که در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می شود وعلاقه‌مندان تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ مهلت شرکت در این جشنواره را دارند.

به گفته این مسئول بخش‌های کودک این جشنواره را تصویرسازی و نقاشی از زیست بوم عشایری، بازگویی قصه های عامیانه به صورت فیلم ۳ دقیقه‌ای و دست سازه‌های بومی تشکیل می‌دهد و بخش نوجوان نیز شامل سوالات چهارگزینه‌ای، خاطره نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی بخشی از کتاب در فیلم ۳ دقیقه‌ای و نیز نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال) و خلاصه نویسی و دست سازه‌های بومی است.

رضا قلی زاده ادامه داد: بخش‌های جوان و بزرگسال نیز سوالات چهارگزینه ای، خاطره نویسی و تجربه نگاری از زیست عشایری، معرفی کتاب در فیلم سه دقیقه‌ای، نامه به نویسنده کتاب یعنی برای محمدرضا بایرامی و خلاصه نویسی است.

وی یادآور شد: دبیرخانه این جشنواره در اداره کتانخستین جشنواره کتابخوانی ویژه عشایر با عنوان «بیلیک اوبالاری» در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: دبیرخانه این جشنواره در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد مستقر است ولی کتابخانه های عمومی در سراسر استان پذیرای آثار شرکت کنندگان است و نیز علاقه مندان با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره در سامانه ( www.ketabkhooon.ir) می توانند در مسابقات الکترونیکی کتابخوانی مربوط به این جشنواره شرکت کنند.

رضاقلیزاده عنوان کرد: جشنواره کتابخوانی بیلیک اوبالاری با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها