دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
مردمی‌سازی محیط زیست از توجه به ظرفیت کتاب‌های درسی آغاز می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بر توجه به تولید محتوا در قالب کتاب برای مردمی‌سازی محیط زیست تاکید و توجه وزارت آموزش و پرورش در استفاده از ظرفیت منابع درسی برای تحقق این هدف را اساسی ارزیابی کرد.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مردمی‌سازی محیط زیست با تکیه بر تولید محتوا در قالب کتاب بیان کرد: در مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه تولید کتاب با هدف مردمی‌سازی محیط زیست اقدامات درخورتوجهی انجام شده است. واحد آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تولید نشریات و کتاب گام‌های موثری برداشته است.

وی با بیان اینکه کتاب و نشریات منتشر شده در سازمان حفاظت محیط زیست برای دو بخش محیط‌بانی و آموزش تولید می‌شود، افزود: هرچند در مقطع تحصیلی متوسطه و دانشگاه دو واحد درسی با محوریت محیط زیست پیش‌بینی شده اما پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست تقویت مباحث زیست محیطی در دوره‌های مختلف آموزشی است.

سلاجقه در تشریح پیشنهاد سازمان برای تقویت واحدهای درسی دانش‌آموزان و دانشجویان با هدف مردمی‌سازی محیط زیست گفت: پیشنهاد این است که در پایان هر کتاب درسی، مرتبط با موضوع کتاب مباحث محیط زیستی نیز منعکس شود؛ به‌عنوان مثال پایان هر کتاب درسی ازجمله کتاب‌های فیزیک و شیمی به تاثیرات محیط زیستی مباحث همان کتاب اشاره شود. این پیشنهادات به اموزش و پرورش ارائه شده و به‌نظر می‌رسد اگر این پیشنهادات عملی شود، به‌عنوان زیرساخت اساسی در مردمی‌سازی محیط زیست شناخته می‌شود.

وی در ارزیابی تولید محتوا در قالب کتاب برای عموم مردم گفت: متاسفانه به غیر از سازمان حفاظت محیط زیست و برخی سمن‌ها، محتوایی درباره حفاظت از محیط زیست تولید نمی‌شود. با فعالیت مجدد بخش انتشارات سازمان که به‌طور کل متوقف شده بود، در تولید کتاب‌های عمومی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به توجه انتشارات سازمان حفاظت محیط زیست به تولید محتوا در دو قالب تالیف و ترجمه ادامه داد: انتشارات سازمان در حوزه ترجمه، کتاب تولید کرده که در دانشگاه‌ها به‌عنوان منبع درسی استفاده می‌شود؛ این کتاب در پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست تولید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها