سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
طراحی عامه‌پسند و در خدمت مشتری

کتاب «مشتری محبوب من» نوشتهٔ مایک مونتیرو و ترجمهٔ لیلا حسین‌نژاد به همت انتشارات مشکی در نوبت اول ۱۴۰۱ منتشر شده است. این کتاب در ۱۷۰ صفحه با موضوع طراحان و طراحان صنعتی به قیمت ۹۵ هزار تومان گردآوری شده است.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «مشتری محبوب من» نوشتهٔ مایک مونتیرو و ترجمهٔ لیلا حسین‌نژاد به همت انتشارات مشکی در نوبت اول ۱۴۰۱ منتشر شده است. این کتاب در ۱۷۰ صفحه با موضوع طراحان و طراحان صنعتی به قیمت ۹۵ هزار تومان گردآوری شده است.

کتاب «مشتری محبوب من» در شش عنوان با عناوینی چون: چرا به دیزاین نیاز دارید، استخدام طراح، همکاری، ارزیابی کار و ارائه بازخورد، وقتی اوضاع خوب پیش می‌رود، وقتی اوضاع خوب پیش نمی‌رود و در آخر نتیجه‌گیری به نگارش درآمده است.

در مقدمه این کتاب از زبان نویسنده می‌خوانیم: «از زمان کودکی برای رسیدن به اهدافت چیزهایی را دیزاین کرده‌ای، از ترتیب‌دادن یک بازی فوتبال ساده در زمین خاکی گرفته تا نقشه‌کشیدن برای اینکه چگونه والدینت را به جان هم بیندازی تا تو را به دیزنی‌لند ببرند. خیلی هم خوب بلدی هدفت را مشخص کنی و ببینی آیا به آن می‌رسی یا نه و وقتی به هدفت می‌رسی، می‌گویی برنامه‌ات طبق نقشه پیش رفته است.»

همچنین در قسمت دیگر این مقدمه می‌خوانیم: «دیزاین جادو نیست، هنر نیست، شغل است. دیزاین یک مسئله را در چهارچوب یک سری از محدودیت‌های مشخص حل می‌کند. به همین منظور نوشتن این کتاب یکی از آن مواردی است که نشان می‌دهد با انجام کاردرست کسب‌وکار خوب هم معنا پیدا می‌کند. بازی بُرد، بُرد…»

مخاطب اصلی کتاب «مشتری محبوب من» بنا به گفتهٔ نویسنده، همهٔ طراح‌هایی هستند که قرار است در کسب‌وکار خود موفق شوند. چرا که در قسمتی این کتاب نوشته است: «یک‌دنیای خوب دیزاین شده، دنیای بهتری است».

اما منظور نویسنده از طراح یعنی افرادی که در دیزاین وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، و اتم شکاف‌ها شرکت می‌کنند: طراح‌های بصری، طراح‌های تعاملی، استراتژیست‌های محتوا، محققان، سازنده‌ها و نقش‌های جدیدی که در آینده ایجاد می‌کنند. در بخش اول کتاب نویسنده تعریفی که از دیزاین دارد چنین است: «دیزاین حاصل تصمیمات انسانی است. می‌توانید باهدف دیزاین کنید که یعنی شانس خوب انجام‌دادنش را دارید، یا می‌توانید بگذارید خودش اتفاق بی افتد که یعنی احتمالاً با سرهم‌بندی گند می‌زنید».

مایک مونتیرو نویسندهٔ کتاب «مشتری محبوب من» قصد بر این دارد مخاطب را با عنوان دیزاین آشنا کند و اصول درست استفاده‌کردن از آن را آموزش دهد. همچنین این مقوله را برای غیر طراح‌ها واضح بیان می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد که دیزاین خوب محصول کار "افراد خلاقی" نیست که از داخل کلاه جادویی خرگوش در می‌آورند؛ بلکه فرایند سخت حل مسئله است که متخصصان آن را انجام داده‌اند.

کتاب «مشتری محبوب من» می‌تواند برای طراحان در حوزهٔ دیزاین مناسب و استفاده باشد. همچنین هنرجویان طراحی صنعتی و رشته‌های مرتبط با این حوزه می‌توانند از این کتاب بهره مناسب ببرند.

کتاب «مشتری محبوب من» توسط مایک مونتیرو نوشته شده است و به ترجمهٔ لیلا حسین‌نژاد به همت انتشارات مشکی در نوبت اول ۱۴۰۱ منتشر شده است. این کتاب در ۱۷۰ صفحه با موضوع طراحان و طراحان صنعتی به قیمت ۹۵ هزار تومان گردآوری و به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها