چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
طرح اهدای قرآن به بقاع متبرکه زنجان اجرا می‌شود

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح نوسازی و اهدای قرآن به بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای زیباسازی فضای بقاع متبرکه، طرح جایگزینی قرآن‌ها و مفاتیح‌های نو با کتب قرآن و مفاتیح فرسوده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۲ بقعه متبرکه در استان وجود دارد، اضافه کرد: یکی از موارد مهم در زیباسازی فضای امامزادگان این است که کتب ادعیه و قرآنی که مردم و زائران از آن استفاده می‌کنند ظاهر شکیل و زیبایی داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در همین راستا از ابتدای ماه مبارک رمضان نسبت به تعویض قرآن‌های مستعمل و فرسوده اقدام شده است و به مرور در همه بقاع انجام خواهد شد.

وی همچنین به ترویج و تبلیغ طرح های قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و گفت: این اقدامات نیز در بقاع متبرکه شاخص انجام خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه برگزاری مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از محل نیات موقوفات و مشارکت خیران از دیگر برنامه‌ها است، افزد: در کنار اجرای برنامه‌های مختلف، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم و سنت حسنه وقف نیز در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط