دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
جلسات حفظ و جزءخوانی قرآن کریم همزمان با ماه رمضان برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: جلسات حفظ و جزءخوانی قرآن کریم همزمان با ماه رمضان به میزبانی بقاع شاخص استان زنجان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید نوروز طرح آرامش بهاری به همراه طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه‌های متعددی به خاطر این دو مناسبت اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم، برپایی نمازهای جماعت در اوقات سه گانه (در برخی امامزاده ها) و منابرسخنرانی با حضور سخنرانان و خطبای مطرح استانی و کشوری، برپایی مراسم دعا و مناجات خوانی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برپایی غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی، کودک و نوجوان در آستان مقدس امامزادگان با حضور روحانیون و مبلغین اعزامی از قم و بومی با حضور ۱۵ نفر مبلغ دینی نیز از سایر برنامه‌هایی است که به مناسبت عید نوروز اجرا می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه از مهمترین برنامه‌های اوقاف در این ایام برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم و جلسات حفظ قرآن با حضور قاریان و حافظان برتر استانی است، اضافه کرد: این برنامه در بقاع شاخص استان اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ترویج فرهنگ افطاری ساده از دیگر اقدامات اداره اوقاف در طول ایام ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان خواهد بود که ازمحل موقوفات مرتبط، نذورات و کمک‌های خیرین هزینه این سفره‌ها تامین خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ارائه خدمات مشاوره دینی، پاسخگویی به شبهات، تبیین دستاوردهای نظام و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و… از جمله اقدامات در طول برگزاری طرح ضیافت الهی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط