سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کتاب وصیت نامه کامل شهدا در زنجان رونمایی شد

زنجان- به مناسبت روز شهید، کتاب وصیت نامه کامل شهدا در زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، همزمان با ۲۲ اسفندماه روز شهید مراسم رونمایی از کتاب وصیت نامه کامل شهدا در زنجان رونمایی شد.

این کتاب شامل وصیت نامه سه هزار و ۵۳۵ شهید زنجانی است که در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: یکی از اولویت‌های بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جوان است به همین منظور نسبت به حفظ مواریث فرهنگی در این حوزه اقدام می‌شود.

عباس برزگر افزود: مقام معظم رهبری در بیست‌وسوم آبان ۱۳۹۵ درباره نقش کتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرمودند «توصیه می‌کنم این کتاب‌هایی را که درباره شهدا، ایثارگران دفاع مقدس نوشته شده و شخصیت‌های اینها را تشریح می‌کند، بخوانید؛ هم کتاب‌ها شیرین و پرجاذبه‌ای است هم ذهن شما را با مسائل بسیاری آشنا می‌کند.» این فرمایشات مقام معظم رهبری نشان‌دهنده نقش بی‌بدیل کتاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز از کتاب وصیت نامه کامل شهدای زنجانی رونمایی شد، اضافه کرد: کتاب وصیت نامه شهدا توسط یکی از نویسندگان زنجانی گردآوری شده است و شامل آثار شفاهی برگرفته از خاطرات خانواده شهداست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب رونمایی شده از این هفته وارد بازار نشر شده است، گفت: نسخه‌‎هایی از این کتاب به کتابخانه‌ها اهدا و تعدادی هم به خانواده شهدا اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر آثار فاخر رونمایی شده در این مراسم فیلم‌های مستند شهدای آزاده غریب استان زنجان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط