یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
بنیاد شهید در حمایت آثار موضوعی دفاع مقدس محدودیتی ندارد

زنجان- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت:  کتاب‌هایی که حتی توسط افراد عادی با موضوع ترویج شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نوشته می‌شود اگر قبل از چاپ به بنیاد ارائه شوند و در کمیته تالیف و تدوین نمره بالای ۶ از ۱۰ را کسب کنند، حمایت مالی می‌شوند.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از سیاست‌های بنیاد شهید در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت از آثار تولیدی در بخش کتاب و مستندات مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه خاطره‌نویسی است.

وی تصریح کرد: در این زمینه محدودیتی برای حمایت از آثار مربوطه وجود ندارد و تمام کتاب‌هایی که حتی توسط افراد عادی با موضوع ترویج شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نوشته می‌شود اگر قبل از چاپ به بنیاد ارائه شوند و در کمیته تالیف و تدوین نمره بالای ۶ از ۱۰ را کسب کنند، حمایت مالی می‌شوند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: همچنین سرود و آثار موسیقیایی حاوی مضامینی در خصوص دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ اگر قبل از تولید شعر و ملودی آن به بنیاد ارائه شود؛ حمایت‌های مالی لازم انجام خواهد شد.

برزگر در ارتباط با میزان حمایت از کتاب‌های تألیفی در حوزه ایثار و شهادت نیز افزود: رقم مشخصی برای این موضوع تعیین نشده اما بر اساس غنای کار و همچنین هزینه تمام شدن اثر بنیاد شهید نیز حمایت‌های مالی لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در بین همه افراد، سبب ارتقای سطوح علمی و فرهنگی شده و منجر به پیشرفت در تمام حوزه‌ها می‌شود، اضافه کرد: تولید آثار مکتوب در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز ماندگاری و احیاء ارزش‌های فرهنگی و حماسی دوران دفاع مقدس را در پی دارد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه تابستان امسال فراخوان گردآوری آثار مرتبط با شهدا در حوزه فرهنگ و هنر منتشر شد، اضافه کرد: ایده‌های رسیده در حوزه فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه، مستند، تئاتر، نماهنگ، سرود، سریال و موسیقی، کتاب و کلیپ موضوعی در معاونت فرهنگی بنیاد شهید در دست بررسی است و از آثار برتر رسیده حمایت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط