دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
۵ نویسنده زنجانی در همایش نویسندگان نوقلم شرکت می‌کنند

زنجان-معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: پنج نفر از نویسندگان نوقلم زنجانی در همایش نویسندگان نوقلم شرکت می‌کنند

محمد کاظم سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همایش منطقه‌ای نویسندگان نوقلم به میزبانی استان کرمان و با حضور نویسندگانی از استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی نویسندگان نوقلم منطقه‌ای از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، زنجان و کردستان در این همایش شرکت خواهند کرد که از استان زنجان نیز صاحبان آثار برتر حضور دارند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: همایش منطقه‌ای نویسندگان نوقلم از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲ با حضور ۴۰ نویسنده نوقلم برگزار می‌شود که از استان زنجان نیز آقایان بهزاد شاهین‌پور و وحید محمدی و خانم‌ها پروین حجتی، فاطمه جلالی و معصومه عجملو در این همایش حضور دارند.

وی تصریح کرد: این همایش با هدف آموزش تخصصی نویسندگان نوقلم و ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

سلامت با بیان اینکه فراخوان این همایش از خرداد ماه برای ارسال آثار اعلام شده بود، یادآور شد: حدود ۳۰ اثر از استان زنجان در این خصوص رسیده بود که از بین آنها آثار پنج نفر انتخاب شده و به مرحله منطقه‌ای در کرمانشاه اعزام شدند.

وی ادامه داد: شناسایی استعدادهای ادبی و ارتقای سطح هنری و علمی نویسندگان، معرفی آثار هنری و ادبی به منظور شناساندن چهره‌های برگزیده هنری ایثارگر به جامعه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران، جریان‌سازی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه، فعال‌سازی ظرفیت‌ها برای پاسداشت عناصر ایثار و فداکاری و معرفی ویژگی‌ها، سیره معنوی فضائل اسوه‌های ایثار و شهادت از اهداف برگزاری این همایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط