شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
نمایندگان منتخب مجلس فرهنگ را روح حاکم بر همه مسائل بدانند

معاون پارلمانی رئیس جمهور برتعامل دولت با نمایندگان مجلس دوازدهم تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس چه نمایندگانی که عضو کمیسیون فرهنگی خواهند شد چه نمایندگان سایر کمیسیون‌ها درنظر داشته باشند که فرهنگ باید، روح حاکم بر همه مسائل کشور باشد.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره انتظارات دولت از نمایندگان در حوزه فرهنگ بیان کرد: اسفند سال ۱۳۸۸ در مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه رایزنان فرهنگی ایران، خدمات مقام معظم رهبری رسیدیم، حضرت آقا در این جلسه فرمودند که اقتدار حقیقی، اقتدار فرهنگی است؛ به‌عبارت دیگر درعین حال که عملکرد نظام در حوزه امنیتی با تاکید بر اصل بازدارندگی، همچنین توجه به اقتصاد که با معیشت مردم گره خورده از درجه والایی از اهمیت برخوردارند، اما فرمودند اقتدار حقیقی اقتدار فرهنگی است.

وی افزود: بنابراین، همین سرفصل را نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی چه نمایندگانی که عضو کمیسیون فرهنگی خواهند شد چه نمایندگان سایر کمیسیون‌ها درنظر داشته باشند که فرهنگ باید، روح حاکم بر همه مسائل کشور باشد و در این زمینه همکاری درخورتوجهی با دستگاه‌ها به‌ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی داشته باشند تا این دستگاه‌ها بتوانند وظایف خطیر خود را محقق کنند.

حسینی گفت: به منتخبان ملت، تبریک می‌گویم و امیدوارم دور دوم انتخابات نیز به‌خوبی برگزار شود و منتخبان جدید که تعداد درخورتوجهی هستند، بتوانند با بهره‌گیری از تجارب یازده مجلس گذشته، نقش موثری را در خدمت به مردم، پیشرفت کشور، موفق باشند؛ همچنین در تصویب لوایحی که دولت براساس ضرورت ارائه می‌کند؛ البته که دولت در ارائه لوایح قصد افزایش کار نمایندگان را ندارد بلکه در خبری امور دچار خلاء قانونی هستیم یا برخی قوانین باید به‌روز شود، بنابراین دولت مانند سابق به ارائه این لوایح ادامه خواهد داد.

وی با تاکید بر همدلی و همکاری بین دولت و مجلس دوازدهم افزود: علاوه‌براین از وجه نظارتی نمایندگان استقبال و تذکرات را پیگیری می‌کنیم. در این مسیر نمایندگان به رئیس جمهور و وزرا دسترسی دارند. اگر نکات مد نظر نمایندگان، پیش از رسانه‌ای شدن و بهره‌برداری و سوء استفاده دیگران به دستگاه‌ها منتقل شود، خیلی مطلوب‌تر خواهد بود؛ به‌عبارت دیگر همه باید مصالح کشور را در نظر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها