دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
کتابخانه یادگاری برای ماندگاری شهید شفیعی بود / پدران معنوی نهاد کتابخانه‌های یزد

یزد - مراسم یادبود حاج محمد شفیعی، خیر کتابخانه ساز یزدی برگزار شد که مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد این شهید و پدرش را به عنوان پدران معنوی کتابخانه‌های استان یزد نامید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمد محسن رفیعی یکشنبه در مراسم یادبود زنده یادحاج محمد شفیعی خیر کتابخانه ساز در یزد گفت: آشنایی‌ام با حاج محمد شفیعی به سال ۱۳۹۱ و زمان دیدار باایشان برای وقف کتابخانه بود. حاج آقا فردی بود که می‌خواست به سرعت کارهایی خود را انجام دهد و همین روحیه را در کارهای خیر نیز دنبال می‌کرد.

وی افزود: در سال ۹۱ قسمت همکف کتابخانه و در سال ۱۳۹۲ نیز طبقه اول کتابخانه شهید شفیعی ساخته شد. در آن زمان مدیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور نامه‌ای در این خصوص به مقام معظم رهبری به این اقدام پدر شهید اشاره کردند وایشان نیز مرقومه‌ای برای پدر شهید مطرح کردند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد ادامه داد: پس از آن دیدارهایی متعددی باایشان داشتیم که وی تمامی کارها را کار خدا می‌دانست.

رفیعی گفت: شهید مطلب شفیعی و پدرایشان، پدر معنوی نهاد کتابخانه‌های استان بودند که‌امیدواریم ما را شفاعت کنند.

وی بیان کرد: کمترین کار برای‌ایشان مراسم یادبود بود که انجام شد.

حاج حسن شفیعی برادر شهید نیز در این مراسم در دل نوشته‌ای گفت: آخرین روز پدر آنقدر خسته بود که حد نداشت.

برادر شهید شفیعی بیان کرد: هنگام غسل، وی را همانند کتابی دیدم که صفحه‌هایش را بسته‌اند و همانند کتابی است که کمتر از آن را خواندم.

وی بیان کرد: او فرزند خود را در راه خدا داد و خداوند چندین فرزند را در اختیار او قرار داد.

برادر شهید شفیعی گفت: ایشان کتابخانه‌ای ایجاد کرد که کوچک بود اما نیت خالصه‌اش به اندازه‌ای بود که رهبر انقلاب ازایشان گفتند و حساب کار را به دیگران داد.

همچنین رادمنش عضو انجمن مدرسه سازان کشور نیز در این مراسم گفت: مدت آشنایی ما از سال ۱۳۶۷ در آموزش و پرورش شهرستان یزد بر می‌گردد.

شهید شفیعی فهم و درک بالایی داشت

وی افزود: ایشان از نظر درک و فهم همچون شخصی با مدارج بالای دانشگاهی بود و فهم و درک بالایی داشت.

رادمنش گفت: ما در استان ۲ هزار ۵۰۰ خیر داریم وایشان با فهم و درک بالایی که داشتند سعی کردند که کتابخانه بسازند که این خلوص‌ایشان بسیار برای ما تأثیرگذار بود.

حسین پارسائیان معاون استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: سال ۸۹ در اداره کل نهاد کتابخانه‌ها مسئولیت داشتم. در آن زمانی یکی از همکارانم اصرار بر حضور در منزل شهیدان داشتند. که روزی با اصرار وی به منزل پدر شهید رفتیم. ایشان آنقدر صحبت گیرا داشتند که بر ماندگاری نام فرزندشان تأکید داشتند.

پدر شهید شفیعی ایجاد کتابخانه را آرزوی خود می‌دانست

وی گفت: پدر شهید شفیعی ایجاد کتابخانه را آرزوی خود می‌دانست.

پارسائیان بیان کرد: در آن زمان مستندی ازایشان ساخته شد و همین مستند برای حضرت آقا نشان دادند که‌ایشان نیز پیامی به پدر شهید دادند.

وی افزود: ما بنا و کار خبر زیاد داریم اما برخی بناها با دل ساخته شده که در تاریخ ماندگار است و این بنا در آسمان‌ها بنا شده است.

پدر شهید عبدالمطلب شفیعی مدتی پیش بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط