جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
‌لهجه‌های مختلف باید نقطه قوتی برای اشعار باشد / حوزه شعر کودک نیازمند تمرکز است

یزد - محفل ادبی «ایران، خانه ما» همزمان با دوره آموزشی شعر قاصدک در تفت برگزار شد که در این نشست بر تمرکز روی شعر کودک و استفاده از لهجه‌های مختلف تأکید شد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، همزمان با برگزاری دومین دوره آموزشی شعر و داستان قاصدک که به میزبانی تفت از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران در حال برگزاری است، محفل شب شعر با عنوان «ایران، خانه ما» برگزار شد.

سید احمد میرزاده دبیرعلمی دومین دوره آموزشی شعر و داستان قاصدک در این نشست گفت: شعر کودک و نوجوان دامنه گسترده‌ای دارد و اگر شعر را به عنوان هنر تخصصی انتخاب کردید حداقل دو سال روی شعر کودک تمرکز کنید.

وی افزود: برای متخصص شدن بایستی تمرکز روی حوزه تخصصی کودک قرار گیرد.

میرزاده با اشاره به ویژگی‌های شعر محاوره و تفاوت آن با شعر کودک بیان کرد: کارهای خوبی در زمینه شعر محاوره خلق شده است اما برای تخصص در شعر کودک باید فراتر از آن عمل کرد و به صورت تخصصی وارد آن شد.

دبیرعلمی دومین دوره آموزشی شعر و داستان قاصدک ادامه داد: توجه به لهجه‌های شیرین می‌تواند گام مؤثری برای ما در خلق اشعار باشد و باید روی آن کار کنیم و در زمینه شعر کودک نیز این را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: روی شعر معیار و مخاطب کودک باید کار کرد و افرادی مانند مصطفی رحماندوست ابتدا شعر بزرگسال می‌گفتند اما وقتی دیدند که حوزه کودک نیازمند کار است به این بخش پرداختند.

میرزاده بیان کرد: شاعری نیازمند کار و تمرین و ممارست است و هر روز شاعر باید عالم شاعرانه باشد و در این راستا نیز مهم نیست که شعری ضعیف یا قوی باشد ولی شاعر باید کار و تلاش کند تا به ثمره آن برسد.

در پایان این مراسم نیز شاعران اشعار خود را در وصف ایران و کشور ایران خواندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط