سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
«آدامس امپراتور» در کتابفروشی‌های کشور پیدا شد

کتاب «آدامس امپراتور» نوشته نقی سلیمانی با تصویرگری فاطمه زمانه‌رو از سوی کتاب‌های مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بزرگ‌ترین اختراع در طول تاریخ… حتماً می‌خواهید بگویید سفینه‌های فضایی یا، چه می‌دانم، مثلاً بمب اتم است؛ ولی نه، بزرگ‌ترین اختراع در طول تاریخ، اختراع آدامس است! چون بهترین چیزی است که سکوت را می‌جنباند و چسبناک و لذت‌بخش می‌کند. حالا چرا این حرف را می‌زنم؟ اگر شما هم مثل من قصه «آدامس امپراتور» را شنیده بودید، قبول می‌کردید که غلو نمی‌کنم.

کتاب «آدامس امپراتور» به قلم نقی سلیمانی است که برای نوجوانان به نگارش درآمده است. این کتاب طنز درباره اختراع آدامس است! اختراعی که یک امپراتور به اضافه ۷۵ میلیون نفر آدم در سرزمین عظیم یک امپراتوری گنده‌بَک، درگیر شده بودند.

کارگاه‌داران، به کمک آن تاجر غریب، از صمغ شیرین درخت بُنه و درخت‌های دیگر، آدامس‌ها ساختند. و چنین شد که انواع آدامس به وجود آمد: آدامس با طعم موز، یا عسل، یا آناناس، یا تمشک، یا توت‌فرنگی، مخصوص امپراتور؛

آدامس با طعم عسل برای صدراعظم و درباریان و قاضی‌ها؛

آدامس با طعم نعنا و پونه برای تاجران؛

آدامس با طعم پرتقال برای کشاورزان؛

آدامس با طعم شیر برای چوپانان؛

و آخرین آدامس، آدامس بادکنکی بود برای مردم معمولی و فقیر که مثل لاستیک، سفت و سخت بود و حسابی کِش‌وقوس می‌آمد؛ و پدر دندان را درمی‌آورد و….

بخشی از متن کتاب:

«و این‌طوری بود که راهزنان و تاجران، گاهی با خرج کردن پول بیش از اندازه‌شان و با مصرف آدامسی با طعم عسل و با بوی خوشی که دهانشان پخش می‌کرد، احترام مردم را برمی‌انگیختند و از این راه، به انواع دستبردهایشان صورت معقول و خوشبویی می‌دادند.

و چنین شد که سراسر قلمرو امپراتوری را آدامس فراگرفت.».

کتاب‌های مهتاب (واحد کودک و نوجوان انتشارات محراب قلم) کتاب «آدامس امپراتور» نوشته نقی سلیمانی با تصویرگری فاطمه زمانه‌رو را در ۴۸ صفحه مصور، شمارگان هزاروصد نسخه و به بهای ۵۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط