شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
سه‌گانه «کوتی کوتی» چهارتایی شد

چهارمین کتاب از مجموعه قصه‌های «کوتی کوتی» با عنوان «پرواز کن کوتی کوتی» به نویسندگی فرهاد حسن‌زاده و تصویرگری هدی حدادی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «شام سرد شد کوتی کوتی»، «سرما نخوری کوتی کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی کوتی» عنوان‌های اولین تا سومین کتاب این مجموعه است. مجموعه «قصه‌های کوتی کوتی» داستان یک هزارپا را که ماجراهایش هم به اندازه پاهایش بسیار زیاد است، روایت می‌کند. این داستان‌ها با درون‌مایه‌ای طنزآمیز، بچه‌ها را با مشکلات و گرفتاری‌های بی‌شمار این هزارپای بامزه، آشنا می‌کند و فضایی خیال‌انگیز برای آن‌ها فراهم می‌کند.

نخستین جلد قصه‌های «کوتی کوتی» سال ۱۳۸۶ و دومین و سومین کتاب از این مجموعه نیز سال ۱۳۹۳ از سوی کانون منتشر شد. این مجموعه در این سال‌ها به یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های کودکان به‌ویژه در میان اعضای مراکز کانون سراسر کشور و همچنین از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های کانون تبدیل شد. پس از این استقبال، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این آثار را به زبان‌های کردی، انگلیسی، چینی، ترکی، عربی، سوئدی و مالایایی هم منتشر کرد.

در بخشی از کتاب «پرواز کن کوتی کوتی» می‌خوانیم:

کوتی کوتی خیلی دلش می‌خواست پرواز کند. به مگس گفت: آخه تو چطوری پرواز می‌کنی؟ مگس وز… وز… وز خندید و گفت: این یک راز است. به زنبور گفت: آخه پرواز چه‌طوری می‌شود؟ زنبور زیر… زیر… زیر خندید و گفت: پرواز یک راز است. کوتی کوتی به مامانش گفت: چرا ما نمی‌توانیم پرواز کنیم، آخه؟ مامان کوتی کوتی حوصله نداشت: آخه ما بالمان کجا بود بچه؟ بابای کوتی کوتی گفت: اگر هم بال داشتیم، حالمان کجا بود بچه؟ کوتی کوتی گفت: آخه من دلم می‌خواهد پرواز کنم. آخه! جوابش یک چیز بود: «بی‌خیال کوتی کوتی! ما حوصله نداریم.».

این کتاب در قطع خشتی در ۴۴ صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۹۰ هزار تومان برای کودکان بالای چهار سال (نوباوه) به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط