یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
اهالی روستای دوستدار کتاب «عزآباد»  تجلیل شدند

یزد- اهالی روستای عزآباد رستاق از توابع بخش مرکزی شهرستان اشکذر به عنوان روستای دوستدار کتاب سال ۱۴۰۲ تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اشکذر، در پی انتخاب روستای عزآباد رستاق از توابع بخش مرکزی شهرستان اشکذر به عنوان روستای دوستدار کتاب ایران درسال ۱۴۰۲ مراسم تجلیل با حضور جانعلی پور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، فرماندار اشکذر، مسئولان و معتمدین محلی در مسجد سرحوض عزآباد برگزارشد.

جانعلی پور دراین مراسم با تشریح اهداف و چگونگی انتخاب و معرفی روستاهای دوستدار کتاب از عزاباد به عنوان یک روستای شاخص در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ادبی، اجتماعی یاد کرد و گفت: دررویکرد جدید دوره‌های هشتم ونهم این جشنواره مسئولان وزارت ارشاد برای تقدیر و تجلیل از اهالی روستای دوستدار کتاب به آن روستا مراجعه می‌کنند تا از نزدیک مراتب قدردانی و تشکر وزیر محترم ارشاد را به مردم ابلاغ کنند.

وی از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه باقر العلوم عزاباد خبرداد و افزود: به همین میزان اعتبار نیز برای فعالیت‌های کتابخوانی به این کتابخانه عمومی اختصاص یافته است که طی چندین نوبت ابلاغ می‌شود.

وی رونق هرچه بیشتر روستاها را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و اظهارامیدواری کرد: این جشنواره به سهم خود بتواند از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان نیز در این آئین به تشریح اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه امروزی و نقش مطالعه در روشنگری نسل جوان پرداخت و از جوانان خواست برای بهره‌مندی از عمق مطالب مطالعه کتاب را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

احسان عابدی افزود: هرچند شبکه‌های مجازی امروزه مورد اقبال جامعه واقع شده است ولی هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و مطالعه را بگیرد و در این راستا نقش کتاب همواره باید مورد توجه آحاد جامعه باشد.

فرماندار اشکذر نیز با تبریک انتخاب عزآباد رستاق به عنوان روستای دوستدار کتاب از این روستا به عنوان یکی از روستاهای فعال شهرستان یاد کرد که همواره در عرصه‌ها و ادوار مختلف نقش فعال خود را به نمایش گذاشته است.

ردایی با اشاره به انتخابات پیش رو از همه نخبگان و آحاد جامعه دعوت کرد با نقش آفرینی زمینه حضور حداکثری مردم دراین انتخابات را فراهم کنند.

ذکر افتخارات و موفقیت‌های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، مفاخر و شخصیت‌ها، معرفی نویسندگان و ناشران، معرفی کتاب جامع الخیرات به عنوان قدیمی‌ترین متن و سند تاریخی یزد و رستاق توسط آقای دکتر کمال الدینی از نویسندگان عزآبادی و استاد دانشگاه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان با قرائت پیام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به اهالی عزآباد به عنوان روستای دوستدار کتاب از خانم راضیه رنجبر جمال آبادی کتابدار کتابخانه باقرالعلوم عزاباد، محمد حسین راعی عزآبادی رئیس شورای اسلامی و حسن زارعیان مدیر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان اشکذر تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط