دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
بالغ بر ۱۳ هزار کتاب صوتی در اختیار نابینایان یزدی قرار گرفته است

یزد- کتابدار نابینای یزدی با اشاره به فعالیت بخش نابینایان و کم‌بینایان در کتابخانه مرکزی یزد گفت: بالغ بر ۱۳ هزار کتاب صوتی در اختیار نابینایان یزدی قرار گرفته است.

روح الله رنجبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به آغاز فعالیت‌های خود در زمینه کتاب و کتابخوانی در حوزه نابینایان گفت: از سال ۱۳۷۹ در کتابخانه امام علی (ع) فعالیت‌های خود در این زمینه آغاز کردم و هم اکنون نیز در کتابخانه مرکزی یزد در بخش نابینایان مشغول به فعالیت هستم.

وی افزود: با توجه به همکاری‌هایی که نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان داشته در حال حاضر بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ کتاب صوتی داریم که نابینایان و کم بینایان می‌توانند با صورت حضوری و غیر حضوری از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

کتابدار نابینا و کم بینای یزدی ادامه داد: در بخش کتاب‌های بریل نیز دو هزار و ۲۰۰ نسخه کتاب داریم و در کنار آن نیز کتابخانه الکترونیک مجهز به‌مانیتور لمسی بریل است.

رنجبر بیان کرد: بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ کتاب صوتی به صورت بریل در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و در کنار آن نیز دوره‌های آموزشی و مسابقات ویژه مخاطبین خود را داریم.

رنجبر بیان کرد: ما در استان یزد و در کتابخانه مرکزی با تهیه دستگاه چاپگر بریل سعی کرده‌ایم این خلأ را پر کنیم و نشریه «نسل مانا» را به چاپ برسانیم اما متأسفانه به دلیل هزینه بالای کاغذ چاپ بریل تنها هر ماه ۱۵۰ نسخه چاپ داریم که امیدواریم با همکاری مسئولان این نشریه با تعداد بالاتر و کیفیت در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط