شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مرحله پایانی جشنواره نشان « هدهد سفید» در یزد برگزار شد

یزد - مرحله پایانی دومین دوسالانه جشنواره نشان «هدهد سفید»، با حضور جمعی از شرکت‌کنندگان کودک، نوجوان و کارشناس کتابدار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مرحله پایانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید که با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی از خرداد ماه سال جاری توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی آغاز شده بود، به میزبانی کتابخانه مرکزی استان یزد برگزار شد.

محمد محسن رفیعی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: مرحله پایانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان و حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر از خرداد ماه امسال آغاز و در مرحله اول ۳۰۰ کتاب برای داوری به کودکان و نوجوانان کتابخوان استان معرفی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۵۰ کتاب در حوزه کودکان و ۱۵۰ کتاب در حوزه نوجوانان بود و طی فراخوان اعلام شده ۲۸۰ نفر در مرحله اول در استان برای داوری ثبت نام کردند که در نهایت ۴۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: اختتامیه و داوری مرحله استانی این طرح نیز به مدت ۲ روز در محل کتابخانه مرکزی یزد برگزار و در نهایت ۱۳ نفر توسط داوران انتخاب و نشان نقره دریافت کردند.

رفیعی ادامه داد: نشان «هدهد سفید» به منظور رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای بنیه ادبی، اعتقادی و ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور اهدا می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا در دومین دوره به صورت باشگاه کتابخوانی و پایگاه کتابخوانان کودک و نوجوانان درآید.

وی بیان کرد: مرحله استانی این دوسالانه در ۲ بخش معرفی کتاب‌های پرطرفدار در دو گروه سنی کودک و نوجوان در سه موضوع شعر، داستان و غیرداستان و همچنین معرفی داوران برتر در سه گروه کودکان، نوجوانان و کتابداران (کارشناسان حوزه کتاب) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط