سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
‌برگزاری کنفرانس ملی علمی _تخصصی « نهج البلاغه» به میزبانی استان یزد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) یزد از میزبانی این دانشگاه از نخستین کنفرانس ملی علمی _تخصصی «نهج البلاغه» در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، احمد محتشمی صبح سه شنبه در نشست خبری برگزاری کنفرانس ملی علمی_تخصصی «نهج البلاغه» با رویکرد کار و تولید و نقش آن در تعالی جامعه گفت: این کنفرانس در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس در ۱۰ محور اصلی و با حضور رئیس دانشگاه کشور و استاندار و مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) بیان کرد: تا به حال ۲۳۰ مقاله به دست ما رسیده که ۱۷۰ مورد تأیید شده که در قالب ۹۰ پوستر و ۸۰ سخنرانی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) بیان کرد: فلسفه شکل‌گیری این کنفرانس با رویکرد کار و تولید و نقش آن در تعالی جامعه است که با توجه به رسالت فنی و حرفه‌ای در کنار آموزش حرفه و دانش مبتنی بر ارتباط مسائل دینی و تعالیم اسلامی شکل گرفته است.

محتشمی گفت: آشنایی اجتماعی و گسترش فکر حضرت امام علی (ع)، مبتنی بر مسائل اشتغال و امید و کار از دلایل اصلی برگزاری این کنفرانس است.

وی افزود: تمام این مقالات به صورت دفترچه در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد و در سایت دانشگاه نیز قدر دسترس است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) بیان کرد: با برگزاری این اجلاس و نشان دادن تفکر امام علی (ع) به خواص و کل جامعه می‌توانیم گامی در راستا نزدیکی به معارف اهل بیت (ع) و بازگرداندن اعتماد به جامعه باشیم.

محتشمی ادامه داد: اگر بتوانیم بینش صحیح را در جامعه ترویج کنیم و در این راستا نیز ارزش‌گذاری‌ها درست انجام شود، به خوبی می‌توانیم به صورت مبنایی گرایش مردم به سمت ارزش‌های متعالی سوق را هدایت کنیم.

رئیس دانشگاه امام علی (ع) یزد گفت: این مقالات مربوط به سراسر کشور است که اساتید، حوزویان و دانشجویان حضور دارند و به ارائه مقالات خود می پردازند.

وی افزود: ما معتقدیم در این قالب مسائل نهج البلاغه دیده می‌شود و در کنار آن نیز غرفه‌های مختلفی در راستای معرفی این کتاب پرمحتوا خواهیم داشت.

محتشمی ادامه داد: همزمان با این کنفرانس دانشکده خیر ساز مهریز با ۳۳ هزار و ۱۹۶ متر مربع به عنوان بزرگترین مجتمع خیر ساز کشور افتتاح می‌شود.

وی گفت: این دانشکده پسرانه با ده کلاس اموزشی، در دو طبقه با کتابخانه و سایت و… با بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ و همچنین همکاری استانی بالغ بر دو میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط