یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
مجموعه داستان «دردسرسازان کوچک» در یزد رونمایی شد

یزد - کتاب مجموعه داستان «دردسرسازان کوچک» در مراسم تجلیل از فعالان طرح طراوت کانون‌های مساجد یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، کتاب مجموعه داستان «دردسرسازان کوچک» در مراسم تجلیل از فعالان طرح طراوت کانون‌های مساجد یزد رونمایی شد.

حجت الاسلام مظفر سالاری مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد در این مراسم گفت: این کتاب توسط نوجوانان مسجدی عضو کانون‌های مساجد مجری طرح طراوت در یزد به نگارش در آمده است.

وی افزود: این مجموعه داستان از دل نوشته‌ها و داستان‌هایی است که توسط ۱۳ نوجوان دختر طرح طراوتی تألیف شده است.

این نویسنده یزدی ادامه داد: ۱۳ داستان این کتاب با عنوان‌های «جان فدا، دیدار دردسرساز، راز خانه تاریک، آدمک پوی شیشه‌ای، چگونه معلم خود را ادب کنیم، دردسرساازان کوچک، رقیه، ژن – ژیان – آزادی، بازگشت به سوی ااو، میم مثل ماه، شولی پردرد سر، خرید پرماجرا، شب قدر» به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: این دانش‌آموزان تربیت یافته کلاس‌های داستان‌نویسی طرح طراوت بوده‌اند که توانسته‌اند در نخستین گام خود کتاب درد سر سازان کوچک را به نگارش در بیاورند.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک تعداد بیشتری از داستان‌نویسان نوجوان را با محوریت مساجد معرفی کنیم.

مجموعه داستان «دردسرسازان کوچک» در یزد رونمایی شد

محسن رستگاری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد در این مراسم گفت: طرح طراوت به عنوان یکی از طرح‌های مسجد محوری است که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای سومین سال پیاپی در حال برگزاری است.

وی افزود: این طرح توانسته به خوبی در بخشی از مساجد سطح شهر یزد اجرا شود و زمینه‌ای برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد ادامه داد: این طرح با هدف ارتباط‌گیری، مهارت افزایی، ارتباط نوجوانان با مساجد و خادمان مساجد و گروه‌های مختلف اجرا می‌شود.

رستگاری بیان کرد: ما سعی کردیم از ظرفیت‌های مختلف در سطح استان استفاده کنیم تا با هم افزایی در حوزه مسجد گام برداریم و از این طریق نیز دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هارت افزایی مانند مؤسسات قرآنی، مؤسسات فنی و حرفه‌ای و… را دخیل کنیم.

مصطفی زارع‌زاده رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این مراسم گفت: مسجد به عنوان پایگاه انقلاب و پایگاه کارهای فرهنگی در محله است که از آن می‌توان به نسخه شفابخشی برای هدایت و راهبری نسل جوان نام برد.

وی افزود: در این مدت سه سال شاهد کارهای خوبی توسط ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی هستیم که خروجی‌های خوبی داشته است.

زارع‌زاده بیان کرد: امیدواریم با کار تخصصی شاهد اتفاقات خوبی باشیم که تعداد مساجد نیز افزوده شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: بیش از ۴ هزار نفر نوجوان در این طرح شرکت کردند که‌امیدواریم سال‌های آینده این تعداد بیشتر باشد.

وی گفت: ما در این طرح شاهد عمل در حوزه مساجد و مسجدی محوری هستیم و طرح طراوت می‌تواند نقطه قوتی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما در جامعه باشد.

اجرای سرود مسیر حاج قاسم توسط گروه سرود غدیر کانون شهید اله دادی، رونمایی از کتاب «دردسرسازان کوچک» از برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان این مراسم نیز مربیان مساجد و کانون‌ها، امامان جماعت، نوجوانان کلاس‌های تخصصی، مربیان طراوت و اساتید و مؤسسات همکار در اجرای این طرح و نویسندگان کتاب تجلیل شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط