شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
زندگی فرصت امضا کتاب به حسین دیلم کتولی نداد

گلستان- مدیر اجرایی نشر امرتات با اشاره به اینکه زندگی فرصت امضا کتاب به حسین دیلم کتولی نداد،گفت: در مراسمی غیررسمی از دو مجموعه کتاب غزل به قلم حسین دیلم کتولی شاعر فقید علی آبادی رونمایی شد.

محسن حیدریان فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در علی‌آبادکتول اظهار کرد: شامگاه پنجشنبه و در مراسمی غیر رسمی در منزل حسین دیلم کتولی، شاعر فقید علی آبادی که همشهریان و اهالی شعر و قلم او را همچون عضوی از خانواده خود (حسین دایی) صدا می‌کردند؛ از دو عنوان جدید کتاب غزلش که به همت نشر امرتات منتشر شده، در حضور اعضای خانواده و تنی چند از اهالی شعر و ادب رونمایی شد.

وی درباره کتاب‌های منتشره گفت: کتاب «پیراهن خونی انار» و «زن پنهان» مجموعه‌هایی از غزل‌های منتشر نشده مرحوم حسین دیلم کتولی است که پیش از وفاتش آن‌ها را در دفتری پاکنویس کرد و برای چاپ به ما سپرد و اکنون هر دوی آن‌ها در قطع رقعی و در ۶۶ صفحه منتشر شده اند.

محسن حیدریان فرد که خود نیز شاعر و پژوهشگر است، با اشاره به اینکه در مراسم غیر رسمی رونمایی از این کتاب‌ها؛ یادش بخیر، روحش شاد و کاش حسین دایی (حسین دیلم کتولی) خودت هم بودی، ورد زبان و کلیدواژه حاضران بود، ادامه داد: اگر چه بسیار تلاش کردیم تا این اثر پیش از فوتش منتشر شود ولی زندگی فرصت امضا کتاب را به حسین دیلم کتولی نداد.

وی با اشاره به اینکه تمام اشعار این کتاب‌ها به انتخاب شاعر در این مجموعه‌ها قرار گرفته و ویرایش شده است، گفت: این دو مجموعه مدت‌ها پیش منتشر شده بود ولی پس از وفات حسین دیلم کتولی فرصتی برای ارائه آن‌ها به علاقه‌مندان به وجود نیامد تا اینکه مجالی دست داد و با هماهنگی خانواده‌اش (به خصوص همسر مرحوم) این کتاب‌ها برای علاقه‌مندان و دوستداران این شاعر منتشر و در محفلی خانوادگی برای نخستین بار رونمایی شد.

زندگی فرصت امضا کتاب به حسین دیلم کتولی نداد

محسن حیدریان فرد درباره شاعر فقید، گفت: زنده یاد حسین دیلم‌کتولی، شاعر پیشکسوت علی‌آبادی متولد ۱۳۳۳ در وشمگیر شهرستان علی‌آبادکتول در استان گلستان بود. او از جمله نام آشناترین شاعران منطقه کتول و استان گلستان در سطح کشوری به شمار می‌رفت و تا پیش‌از این دو مجموعه غزل؛ کتاب‌های شعری همچون من پای این حرف ها را امضا نمی‌کنم، رستم‌های بی‌سر و برهنه در باد روانه از وی روانه بازار نشر شده بود.

وی افزود: این شاعر فقید سرودن شعر را از اواسط دهه پنجاه شمسی آغاز کرد و از همان روزها، آثارش در مطبوعات و در ادامه در وبلاگ های شخصی اش و سپس در کتاب پیش‌روی مخاطبان قرار گرفت.

محسن حیدریان فرد گفت: حسین دیلم‌کتولی پس از تحمل مدتی بیماری در سحرگاه جمعه اول اردیبهشت ماه سال جاری رهسپار دیار باقی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها