سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کتابخانه مرکزی رشت یکی از فضاهای ویژه فرهنگی است

گیلان- مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در سفر به استان گیلان از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، علی رمضانی دوشنبه شب در سفر روز گذشته خود به گیلان با همراهی یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حضور در محل پروژه کتابخانه مرکزی رشت از بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی بازدید و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در جریان بازدید از کتابخانه مرکزی رشت ضمن دیدار با مسئولان و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و مسئول کتابخانه مرکزی رشت از آمادگی مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران برای اختصاص بخشی از منابع کتابخانه مرکزی رشت طبق تفاهم‌نامه همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبرداد.

آمادگی خانه کتاب و ادبیات ایران برای اختصاص بخشی از منابع کتابخانه مرکزی رشت

رمضانی همچنین با ارزیابی مثبت از پیش‌بینی فضاهای متنوع در کتابخانه مرکزی رشت، این مجموعه را یکی از فضاهای فرهنگی ویژه در کشور ارزیابی کرد.

یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در جریان بازدید مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از کتابخانه مرکزی رشت، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های آتی این مرکز فرهنگی یکی از مهمترین نیازهای آن را منابع بروز و غنی برای استفاده مردم، پژوهشگران و علاقمندان به کتاب عنوان کرد.

آمادگی خانه کتاب و ادبیات ایران برای اختصاص بخشی از منابع کتابخانه مرکزی رشت

کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸هزار و ۱۵۳ مترمربع و دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه سالمندان، نشریات، بخش ویژه مطالعه پژوهشگران، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب، بخش ویژه پایگاه های اطلاعاتی، سالن پذیرایی، گالری نمایش و نمازخانه می باشد که از عملیات کلنگ زنی آن در سال ۱۳۸۳ تاکنون در حال احداث و تکمیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط