پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
لزوم اهتمام مسئولان استانی برای بهره‌برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت

گیلان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به وضعیت کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین پروژه کتابخانه ای گیلان بر اهتمام مسئولان استانی برای بهره‌برداری کامل این مرکز فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، بهروز جلایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه سیار و عضویت رایگان جمعی از مدیران و کارکنان استانداری در کتابخانه های عمومی استان اقدامات این نهاد در استان را در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را مثبت و سازنده عنوان کرد و حمایت مسئولان از ایده‌های خلاقانه این مجموعه را وظیفه ای حائز اهمیت دانست.

بهروز جلایی همچنین با اشاره به وضعیت کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین پروژه کتابخانه‌ای گیلان بر اهتمام مسئولان استانی برای بهره برداری کامل این مرکز فرهنگی تاکید کرد.

کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور با پیشرفت ۹۵ درصدی، با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت ۸هزار و ۱۵۳ مترمربع و دارای بخش های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، ساختکده، اتاق علم، بخش ویژه سالمندان، بخش مطالعه اختصاصی، بخش پژوهشگران، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش نشریات، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب، بخش ویژه پایگاه های اطلاعاتی، سالن پذیرایی، گالری نمایش و نمازخانه می باشد که از عملیات کلنگ زنی آن در سال ۱۳۸۳ تاکنون در حال احداث و تکمیل می باشد.

اجرای طرح عضویت رایگان و بخشودگی دیرکرد جرایم کتابه های امانتی در کتابخانه های عمومی گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز یادآور شد: طرح عضویت رایگان و بخشودگی دیرکرد جرایم کتاب های امانتی در کتابخانه های عمومی استان از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه (طی روز جاری) اجرا شد.
یاسر تقوی افزود: طرح پویش عضویت رایگان کتابخانه های عمومی با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد دغدغه در بین مسئولان طی سه روز پیاپی در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه جاری در سراسر استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: همچنین کتابخانه سیار منطقه آزاد انزلی از روز گذشته به مدت ۲ روز در استانداری گیلان راه اندازی شد.

به گزارش ایبنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از کارکنان استانداری امروز (پنجشنبه) به عضویت رایگان کتابخانه های عمومی استان درآمدند.

۲کتابخانه سیار در شهر رشت و منطقه آزاد انزلی فعالیت می کنند و در مناطق فاقد کتابخانه و روستایی به انجام فعالیت های کتابخانه ای می پردازند.

همزمان با ۲۴ آبانماه و فرارسیدن روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، طرح عضویت رایگان دوستداران کتاب و کتابخوانی در استان برگزار شد.

استان گیلان دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۱۵ کتابخانه عمومی مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی مستقل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها