جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کتابخانه مرکزی رشت نگین فرهنگی گیلان است/۱۲ کتابخانه عمومی در گیلان در حال ساخت است

گیلان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: به منظور ایجاد دسترسی آسان مردم به کتاب؛ در حال حاضر ۱۲ کتابخانه عمومی در استان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، یاسر تقوی در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به آغاز هفته کتاب از ۲۳ آبان ماه افزود: علاوه بر ساخت این کتابخانه‌ها، ۲۳ سال از کلنگ زنی کتابخانه مرکزی رشت نیز می گذرد اما هنوز به صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل نشده است.

وی کتابخانه مرکزی رشت را نگین فرهنگی گیلان دانست و تصریح کرد: با تکمیل و بهره برداری کامل از کتابخانه مرکزی رشت، ظرفیت سرانه فضای مطالعه و امانت کتابخانه بین ۲۵ تا ۳۰ درصد در استان رشد پیدا می کند.

به گفته تقوی؛ بیش از ۵۰ خدمت در کتابخانه مرکزی رشت برای اقشار مختلف مردم پیش بینی شده است اما متاسفانه این کتابخانه از گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و این امر در حال تداوم است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان یادآور شد: بدون مطالبه مردم در حوزه کتاب و کتابخانه، ساخت فضای کتابخانه ای و توسعه آن و اهدای کتاب را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مظلومیت انسانی از عدم آگاهی جامعه شکل گرفته است، گفت: یکی از فرهنگ حسنه ای که می تواند در بین عامه مردم شکل بگیرد، فرهنگ اهدای کتاب است که امیدواریم مردم به سوی این فرهنگ حرکت کنند.

تقوی یاد آور شد: طی سال گذشته، پنج هزار و ۸۰۰ فعالیت فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان شکل گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به جهاد تبیین خاطر نشان کرد: هیچ پایگاهی مهمتر از کتابخانه ها نداریم و این بستر فراهم است تا اندیشه های ناب اسلام محمدی را از طریق کتاب به مردم منتقل کنیم.

استان گیلان دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۰ کتابخانه عمومی مشارکتی و یک باب کتابخانه عمومی مستقل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها