دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
شعر الهام بخش حرکت‌های جمعی در عرصه‌های بین‌المللی است/ ارسال ۳ هزار اثر به جشنواره شعر فجر

گیلان- مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اثرگذاری شعر در جامعه، گفت: شعر زبان الهام بخش و حرکت آفرین برای حرکت‌های جمعی در عرصه‌های بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، علی رمضانی عصر دوشنبه در هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در تالار مرکزی رشت گفت: خاطره‌ای که ایرانیان به آن رجوع می‌کنند و از آن الهام می‌گیرند، حوزه شعر است.

وی با بیان اینکه وجه مشترک همه ایرانیان گفت‌وگو به زبان دیگری به نام شعر بوده که الهام بخش و حرکت آفرین است، تصریح کرد: می‌توانیم از طریق شعر گفت‌وگو کنیم و خاطره جمعی بسازیم و موجبات حرکت بین المللی را فراهم کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری برگزار کننده هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و جشنواره آل احمد است، اظهار داشت: این دو جشنواره به عنوان دو بال شعر و داستان با کمک انجمن و فرهنگ و ارشاد اسلامی رونق ادبیات را بیشتر می‌کند تا چراغ فروزان‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه آنچه که ایرانیان از آن الهام می‌گیرند، حوزه شعر است، گفت: ایرانیان خاطره مشترکی از اشعاری که باهم با آن انس و الفت دارند و اشعار می‌تواند الهام بخش حرکت‌های جمعی باشد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به فراخوان هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از مهرماه منتشر شد، افزود: قریب سه هزار اثر در حوزه‌های شعر کلاسیک، شعر، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش در شعر) به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

در این مراسم علیرضا قزوه و تعدادی از شاعران ملی و گیلانی شعرخوانی کردند و از احمد خدادوست یکی از شاعران برجسته حوزه کودک و نوجوان تقدیر شد.

علاوه بر علیرضا قزوه علی محمد مودب، رضا اسماعیلی، علی داوودی، احمد خدادوست، جلیل واقع طلب، مرتضی عابدپور لنگرودی، رضا نیکوکار و رقیه آزاد نیا نیز اشعار خود را قرائت کردند.

در پایان این مراسم پوستر هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط