پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
نمایشگاه کتاب پل ارتباطی دغدغه‌مندان توسعه فرهنگی است

قم - مدیر انتشارات «کتابک» با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه هر ساله بستری مناسب برای تقویت و توسعه مقوله فرهنگی اجتماعی است، عنوان کرد: نمایشگاه کتاب پل ارتباطی دغدغه‌مندان توسعه فرهنگی است.

سعید قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نمایش قدرت فرهنگی کشور ما در حوزه‌های مختلف است که در ترویج فرهنگ اصیل ملی و اسلامی ما نقش بزرگی دارد. حضور ناشران ملی و بین‌المللی زمینه را برای معرفی و شناخت این فرهنگ غنی و ارتباط با ملل دیگر فراهم می آورد.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب پل ارتباطی خوبی بین فرهیختگان و دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ و توسعه فرهنگی است. کتاب از دیرباز تاکنون جایگاه والایی در فرهنگ ما ایرانیان داشته و برگزاری این نمایشگاه هر ساله بستری مناسب برای تقویت و توسعه مقوله فرهنگی اجتماعی است.

قاسمی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های صمیمی با حضور نویسندگان و مخاطبان به‌ویژه گروه سنی کودک و نوجوان، ارائه مناسب برنامه‌های فرهنگی ناشران متناسب با نیاز مخاطبان و شناسایی خلاءهای موجود با موضوع کتاب‌ها و روند چاپ آن‌ها می‌تواند به تقویت نقش نمایشگاه کمک بزرگی داشته باشد..

فروش مجازی راه ارتباطی سریع برای نمایشگاه است

مدیر انتشارات «کتابک» تاکید کرد: فروش مجازی یک راه ارتباطی سریع و به صرفه برای نمایش محصولات نمایشگاه است و شرایط را برای کاربرانی که محدودیت دارند به‌خوبی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد کتاب‌هایی که ما در نمایشگاه عرضه می‌کنیم ۲۰۰ عنوان است که از این میان ۴۵ عنوان چاپ اول است.

قاسمی در پایان گفت: خواندن و یادگیری لازمه و زیربنای ساختن است. برای ساختن خوب باید مقدمات اصولی آن را فراهم بیاوریم. کتاب و کتابخوانی مقوله‌ای فرهنگی است که با سرمایه‌گذاری روی آن می‌توان یکی از راه‌های تقویت فرهنگ را پیش‌بینی نمود و جامعه‌ای دانا و مانا را متصور شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط