دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
داستان شیعه‌شدن یک اصفهانی در زمانه زندگی امام هادی(ع)

کتاب «اردو در قبرستان ژغاره» نوشته زهرا جلائی‌فر براساس داستان شیعه‌شدن یک اصفهانی در زمانه زندگی امام هادی(ع) از سوی انتشارات به‌نشر روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، زهرا جلائی‌فر، متولد ۱۳۶۸، نویسنده، فارغ‌التحصیل رشته ادبیات انگلیسی و ادبیات کودک و نوجوان است که با انتشار کتاب تصویری «چپکی» فعالیت‌های ادبی خود را در حوزه نویسندگی آغاز کرد. او در حال حاضر نگارش شش کتاب را در کارنامه خود دارد که کتاب «اردو در قبرستان ژغاره» از جدیدترین آثار اوست.


جلائی‌فر درباره این اثر می‌گوید: «کتاب «اردو در قبرستان ژغاره» یک رمان نوجوان ماجراجویانه است. کتاب در ۱۷ فصل، و درباره یک پسر ۱۷ ساله است که پدربزرگش نام عجیبی بر او گذاشته: «بادآورد!».

این نویسنده اظهار می‌کند: «بادآورد در تمام سال‌های تحصیلش به خاطر اسم عجیبش آزار دیده و واقعاً دلش می‌خواهد آن را عوض کند؛ اما رسم سختگیرانه‌ای در خانواده آن‌هاست که نام اولین نوه پسری را جد پدری باید انتخاب کند و هیچکس حق ندارد روی حرف او حرفی بزند. بادآورد یک بار تمام جرأتش را جمع می‌کند و از پدربزرگ می‌خواهد که اسمش را تغییر دهد. پدربزرگ رازی که در پس این نام‌گذاری عجیب و غریب است را برای بادآورد فاش می‌کند و او را به سفر پر رمز و راز و خطرناکی می‌فرستد: اردو در قبرستان ژغاره. اگر بادآورد بتواند مأموریتی را که پدربزرگ به او داده انجام دهد، می‌تواند اسمش را تغییر دهد؛ اما در ژغاره همه چیز آن‌طور که آن‌ها می‌خواهند پیش نمی‌رود. رازهایی هست که حتی پدربزرگ هم از آن‌ها خبر ندارد.


جلائی‌فر با اشاره به اینکه کتاب «اردو در قبرستان ژغاره»، تازه‌ترین رمان نوجوان به‌نشر، براساس داستان عبدالرحمن اصفهانی به نگارش درآمده است، اظهار می‌کند: «عبدالرحمن اصفهانی فردی است که در زمان امام هادی (ع) در اصفهان زندگی می‌کرده و طی یک ملاقات کوتاه با آن حضرت در سامرا شیعه می‌شود و آثار و برکات فراوانی از همان ملاقات کوتاه به زندگی‌اش می‌رسد.»


نویسنده ادامه می‌دهد: «در این رمان با بهره‌گیری از تخیل، داستان زندگی این شخصیت پرداخته شده و با زندگی بادآورد، نوجوان امروزی که شخصیت اصلی کتاب است پیوند خورده است. این رمان ماجراجویانه و در برخی صحنه‌ها ترسناک است. تلفیق این هیجان و تعلیق با زبان و موقعیت‌های طنز، اثر را تبدیل به اثری جذاب و خواندنی کرده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط