پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثری در زمینه ادبیات پایداری در تاریخ جهان اسلام است

آذربایجان‌غربی _ دبیر محفل ادبی هاتف ارمیه گفت: کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثری در زمینه ادبیات پایداری و مقاومت در تاریخ جهان اسلام است که جنبه بین‌المللی و تاریخی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، مصطفی قلیزاده‌علیار، صبح پنجشنبه در نشست نقد و بررسی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» که همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، گفت: کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثری در زمینه ادبیات پایداری و مقاومت در تاریخ جهان اسلام است که جنبه بین المللی و تاریخی دارد؛ کونیکو یامامورا، بانوی ژاپنی و بودایی است که در دهه ۳۰ با یک مسلمان ایرانی آشنا و با وی ازدواج می‌کند و از سرزمین آفتاب به ایران مهاجرت می کند. حاصل این ازدواج سه فرزند است که یکی از آنها شهید شد.

وی با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، این کتاب، سرگذشت پرماجرا و پرجاذبه بانوی دلاور، با قلم رسا و شیوای حمید حسام بوده و اثری خواندنی و آموختنی است؛ این بانو از بانوان فعال و الگوی مادران شهدا و زن مسلمان است و سرگذشتی آموختنی دارد.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثری در زمینه ادبیات پایداری در تاریخ جهان اسلام است

محمدعلی ضیائی، نویسنده و منتقد ادبی ارومیه‌ای به نقد و بررسی اثر پرداخت و گفت: این اثر، یک زندگی نامه خودنوشت با زاویه اول شخص به قلم حمید حسام و مسعود امیرخانی است و موضوع کتاب آنقدر جذاب است که قابلیت و ظرفیت تبدیل به یک اثر هنری همچون فیلم، رمان و … را دارد و مهاجرت این بانو علیرغم تمامی سختی‌هاو مخالفت‌ها، نشان از استحکام ایمان وی بود.

وی ادامه داد: ویژگی‌های ظاهری و بصری زیبا و بی‌نقص در کنار موضوعی ناب همراه با روایت جذاب، این اثر را به یک اثر خواندنی و ماندگار تبدیل کرده است.

این منتقد ادبی تصریح کرد: نویسنده، توصیفات زیبا از فضای ژاپن و ایران طی یک روایت دایراه‌ای در اثر دارد و ابزارهای توصیف، کنش و واکنش، مکالمات و ذهنیت‌های انسان جهت بیان اتفاقات به زیبایی به کار گرفته شده است؛ در موارد لازم نیز، توضیحات مربوطه به صورت پاورقی‌ها آمده است.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثری در زمینه ادبیات پایداری در تاریخ جهان اسلام است

مسعود امیرخانی، نویسنده اثر نیز طی ارتباط مجازی اظهار کرد: کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» سرگذشت یک بانوی ژاپنی است که ۲۰ سال در ژاپن و ۶۰ سال در ایران زندگی و حوادث مختلفی را تجربه کرده است؛ اثر یک نوع مستند نگاری است که یک مرد مسلمان ایرانی با منش، سلوک و رفتار هدایت گونه‌اش، یک بانوی ژاپنی را با فرهنگ، اصول و عقاید مسلمانان آشنا می کند.

وی افزود: از نظر من، انتخاب سوژه مناسب، نقطه قوت کتاب است.

به گزارش ایبنا؛ سخنرانی توحید اصغرزاده و هادی عابدی پیرامون کتاب، پخش کلیپ های مرتبط و شعرخوانی شاعران از بخش‌های دیگر این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها