سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
خوزستانی‌ها طعم کتاب با عشایر  را دوباره می‌چشند

خوزستان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری دومین جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در خوزستان برگزار می‌شود.

عباس حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با اشاره به دومین دوره جشنواره طعم کتاب با عشایر اظهار کرد: این جشنواره از امروز سه‌شنبه در سایت عشایری فتح المبین شوش آغاز و تا پایان سال در مناطق عشایری استان ادامه دارد.

حسین زاده توزیع عادلانه منابع اطلاعاتی از جمله کتاب، نشریه و سایر منابع و همچنین خدمات فرهنگی را از جمله وظایف اداره کتابخانه های عمومی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه برخی اقشار جامعه چون عشایر دسترسی مناسب به کتاب ندارند، برگزاری جشنواره طعم کتاب با عشایر، می‌تواند فرصت مطلوبی از کتاب و کتابخوانی در اختیار جامعه عشایری قرار دهد.

حسین زاده محوریت‌های این جشنواره را توشه کتاب، مسابقه کتابخوانی کوچ اندیشه، کتابخانه عشایری رویش و رویدادهای فرهنگی در مناطق عشایری خوزستان اعلام کرد.

وی طرح توشه کتاب را توزیع کوله‌پشتی حاوی کتاب در بین مدارس عشایری استان دانست و افزود: در جشنواره طعم کتاب با عشایر مسابقه کتابخوانی کوچ اندیشه از کتاب «آوازی برای وطن» بین ۵۲۳ مدرسه عشایری استان در قالب گروه‌های مطالعاتی اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: در جشنواره طعم کتاب با عشایر اولین کتابخانه عشایری در بزرگ‌ترین منطقه عشایری کشور در فتح المبین شوش افتتاح می‌شود. حسین زاده برگزاری ۳۰ رویداد فرهنگ یکتاب محور در مناطق عشایری تا پایان سال با همکاری دستگاه‌های مختلف استان را از دیگر محورهای جشنواره طعم کتاب با عشایر عنوان کرد.

اولین دوره جشنواره در ۴۰ کانون عشایری در ۱۴ شهرستان خوزستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها