دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
گام جشنواره قصه‌گویی برای ثبت جهانی / برگزاری جشنواره بین‌المللی با شعار «با قصه لبخند بسازیم»

یزد - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نخستین بار جایزه جهانی در پایتخت قصه ایران اهدا می‌شود که گامی برای ثبت جهانی قصه‌گویی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، فرهاد فلاح پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد به عنوان پایتخت قصه‌گویی ایران گفت: این جشنواره در بیست و پنجمین گام خود به عنوان گامی برای ثبت جهانی است که می‌تواند روند رو به جلو برای قصه‌گویی باشد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره بیش از ۱۷ هزار نفر شرکت کردند که بیشترین مشارکت در جشنواره‌های قصه‌گویی در کشور بوده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی با نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی مزین شده است که در این راستا نیز جایزه ویژه سردار سلیمانی به بهترین قصه اختصاص پیدا می‌کند و در کنار ان نیز برای نخستین بار نخستین جایزه جهانی نیز به بهترین قصه اختصاص پیدا می‌کند.

فلاح ادامه داد: شعار جشنواره امسال «با قصه لبخند بسازیم» است که نشان از اهمیت قصه‌گویی در جامعه ایرانی و اهمیت عمومی‌سازی و مردمی‌سازی این بخش است و معتقدیم که نقش خانواده‌ها بسیار حیاتی و اثرگذار است.

وی گفت: قصه و قصه‌گویی بهترین ابزار برای معنا بخشیدن به زندگی کودکان و نوجوانان است و قصه تنها چیزی است که می‌تواند حواس آدم‌ها را به خود جلب کند و آن‌ها را بدون احساس خستگی تا ساعت‌ها با خود سرگرم کند.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری یزد نیز در این مراسم گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی برای شهر پدرقصه گویی ایران، مهدی آذریزدی است تا بتوانیم این شهر جهانی را در این قالب نیز معرفی کنیم.

وی افزود: این جشنواره می‌تواند پیامی را از کودکان کشورمان و جهان به کودکان غزه دهد که اعتقادات کودکان ایرانی به اعتقادات کودکان غزه گره خورده است.

لازم به ذکر است؛ جشنواره امسال قصه‌گویی در بخش‌های از جمله قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، بخش بین‌الملل، بخش زبان اشاره، بخش مدرن و کلاسیک برگزار و محور موضوع‌های آن، قصه‌های قرآنی دینی و مذهبی، قصه نامداران، قصه‌های اراده و پیشرفت، قصه‌های کسب و کارها و قصه‌های آزاد تعیین شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط