دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
پژوهش از نیازهای اساسی و زیربنایی هر جامعۀ در حال پیشرفتی است

بوشهر – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با اشار به اهمیت پژوهش در توسعۀ جامعه تأکید کرد: پژوهش از نیازهای اساسی و زیربنایی هر جامعۀ در حال پیشرفتی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، سمیه رسولی با تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در هفتۀ پژوهش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهادی زیربنایی در مسیر پرورش و تعالی کودکان و نوجوانان از مسیر پژوهش گذر و نسل آینده را با این موضوع مهم آشنا می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه علمی نجوم «در آسمان چه می‌گذرد؟»، برنامه «غذای کاملی به نام خرما» (با هدف آشنایی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فرایند تحقیق و پژوهش و همچنین آشنایی با خواص محصولات خرما)، برگزاری کارگاه «دانشمندان کوچک»، معرفی شخصیت‌های علمی و پژوهشگران و مخترعان به کودکان و نوجوانان، معرفی کتاب‌های علمی و برگزاری کارگاه پرسشگری با عنوان «چرا و چگونه؟» از جمله برنامه‌هایی است که ویژه هفته پژوهش در استان بوشهر برنامه‌ریزی شدند.

رسولی یادآور شد: کارگاه علمی «آزمایش‌های ساده علوم»، معرفی شخصیت (معرفی شخصیت شهدای دانشمندان انرژی هسته‎ای «شهید محسن فخری‎زاده، شهید مصطفی احمدی‎روشن، شهید مسعود علی محمدی»)، اردوی علمی آشنایی کودکان و نوجوانان با مکان های تاریخی، علمی مختص هر منطقه / شهر و …، برپایی نمایشگاهی از آثار پژوهشی اعضا در مرکز و تجلیل از افتخارآفرینان علمی و پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از دیگر برنامه‌های این هفته هستند.

وی پژوهش را مسیری درست برای رسیدن به توسعه معرفی کرد و گفت: بی‌شک پژوهش از نیازهای اساسی و زیربنایی هر جامعۀ در حال پیشرفتی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در بخش دیگری از گفته‌های خود به راهیابی شش قصه‌گوی بوشهری به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که همزمان با شب یلدا در یزد برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: خوشبختانه قصه‌گویان بوشهری با نشان دادن توانمندی خود بار دیگر موفق شدند که به مرحلۀ پایانی این رویداد راه پیدا کنند.

رسولی افزود: در بخش بین‌الملل سوسن حیاتی با قصه «خان و خواب»، در بخش ملی «مدرن کلاسیک» (بزرگسال) زهرا میرزایی‌خواه با قصه «میرزا بد نباشه» و رضوان فتاح با قصه «نبید و نکرد»، در بخش آیینی سنتی (بزرگسال) مژگان صفری با قصه «نبرد رستم با کلاه‎دوز»، در بخش آیینی سنتی (نوجوان) فاطمه نوروزی با قصه «رستم و برزو» و در بخش ملی «مدرن کلاسیک» (نوجوان) ساجده جعفری با قصه «ختن» به بخش نهایی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‎گویی راه یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها