سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کتاب «اصلاح‌طلبی ناکام» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «اصلاح‌طلبی ناکام» اثر برگزیده اولین جشنواره ملی معلمان مولف از سوی کارگروه آموزش و پرورش انجمن ایرانی تاریخ نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اصلاح‌طلبی ناکام» اثر برگزیده اولین جشنواره ملی معلمان مولف از سوی کارگروه آموزش و پرورش انجمن ایرانی تاریخ سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی نقد و بررسی می‌شود.

در این نشست عباس نعیمی جورشری، مولف کتاب و فاطمه تقوایی با عنوان دبیر سخنرانی می‌کنند.

استبداد، اصلاحات و اصلاح‌گر و اصلاحگران را پذیرا نیست، چه استبداد سنتی باشد چه استبداد مدرن و… استبداد صاعقه‌ای است که حرث و نسل را به آتش می‌کشد. مملکت را عقیم و سترون می‌سازد. رمق از جسم جان مردم می‌گیرد. توان اندیشیدن و فکر کردن برای کسی باقی نمی‌گذارد. مردم را به بازار ریا می‌کشاند که در چنین استبداد بازاری، ریاکاران را صاحب مال و منال و جاده و جلال می‌سازد. استبداد بازار تملق و چاپلوسی را رایج و مکتب حق و حقیقت را کاسد می‌کند.

متملقین، حقوق حقداران را به خود اختصاص داده از کلیه امتیازات بهره می‌گیرد و اعمال خود را سکه رایج زمان می‌سازند که به وسیله اعمال نابخردانه خود جامعه را به سقوط و هبوط می‌کشانند. اصلاح‌طلبان ناکام نیم نگاهی است به کوشش‌های قائم مقام فراهانی، میرزا تقی خان امیر کبیر، سید حسن مدرس، محمد مصدق و سید حسین فاطمی در روند اصلاحات، استقلال و آزادی ایران با اشاره‌هایی به نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت و بالاخره حقیقتی که به مسلخ مصلحت برده می‌شود.

کتاب «اصلاح‌طلبی ناکام» اثر برگزیده اولین جشنواره ملی معلمان مولف از سوی کارگروه آموزش و پرورش انجمن ایرانی تاریخ سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ تا ۲۱ نقد و بررسی می‌شود. شرکت برای دبیران و همه علاقه‌مندان آزاد است.

لینک ورود به وبینار:

https://hazratzeinab.tehranserver.ir/rdmuk90xud9e/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها