یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
جلد پنجم کتاب «دانشنامه قرآن کریم» منتشر شد

جلد پنجم کتاب «دانشنامه قرآن کریم(ویژه نوجوانان)» اثر مظفر سالاری از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد پنجم کتاب «دانشنامه قرآن کریم (ویژه نوجوانان)» اثر مظفر سالاری است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۱۹۰ صفحه تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه به چاپ رسید. این اثر به صورت الفبایی و با نثری روان متناسب با مقطع سنی نوجوانان نوشته شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «قرآن، کلام و کتاب خدا و مهم‌ترین مرجع است که مسلمانان، باورها، خلقیات و شیوه‌های رفتار در زندگی فردی و اجتماعی خود را با آن می‌سنجند و نظم می‌دهند. هر کس قرآن را کتاب زندگی خود قرار دهد، از گمراهی، آشفتگی و نومیدی نجات خواهد یافت. از دستاوردهای بزرگ و فرخنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کوشش در خارج ساختن قرآن از غربت و گوشه نشینی و وارد کردن آن به متن زندگی و جامعه است و این رمز آسیب ناپذیری کشور و مردم ما در برابر دسیسه‌ها و تهاجم فرهنگی بیگانگان است».

این دانشنامه با گزینش مهم‌ترین مدخل‌ها و با تلخیص و تلطیف مطالب در قالب نثر روان، می‌تواند به افزایش سطح شناخت و دانش نوجوانان کمک کند و نیازهایشان درباره قرآن را برطرف سازد. جلد پنجم کتاب «دانشنامه قرآن کریم (ویژه نوجوانان)» از حرف «ت» تا حرف «ح» را شامل می‌شود. از جمله عناوینی که در حرف «ت» به آن پرداخته شده است می‌توان به تناسخ، تواضع، توحید، تولی و تبری، توفیق و تیمم اشاره کرد. جاسوسی، جبر و اختیار، جبرئیل، جن، جهاد، جهان بینی و جهنم در حرف «ج» و چراغ، چشم زخم و چوپانی در حرف «چ» به نگارش درآمده‌اند. حج، حجاب قلب، حرص، حرمت و حسرت از عناوینی هستند که در حرف «ح» شرح داده شده‌اند.

جلد پنجم کتاب «دانشنامه قرآن کریم (ویژه نوجوانان)» از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۱۹۰ صفحه و به قیمت ۵۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط