شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
۵ کتابخانه عمومی فارس میزبان طرح سراسری کتابت قرآن

فارس- طرح سراسری کتابت قرآن کریم با مشارکت اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی همزمان با سراسر کشور در فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و همزمان با سراسر کشور طرح کتابت قرآن کریم با هدف تجلی و پیوند برنامه های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه های عمومی با برنامه های ترویج کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد و کتابخانه‌های عمومی «حجاب شیرازی»، «روزبهان» و «مکتب جعفری» در شیراز، «پارسه» شهرستان مرودشت و «عظیمی» شهرستان گراش تاکنون میزبان این طرح شدند.

بر این اساس و با توجه به اهانت‌های اخیر به این کتاب مقدس در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیغمبر (ص) دارد، طرح سراسری کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است.

این طرح که در ایام هفته کتاب از تاریخ ۲۳ الی ۳۰ آبان در ۳۱ استان کشور اجرا شد؛ شامل کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه‌های عمومی و علاقه‌مندان محافل قرآن و عترت در استان‌ها تقسیم شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها