شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
فرآیند ترمیم سند تحول ادامه دارد/کتاب‌های درسی متناسب‌سازی می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش، از تداوم فرآیند تدوین نسخه به‌روز سند تحول آموزش و پرورش خبر داد و با رد تالیف کتاب درسی برای دو گروه دختران و پسران دانش‌آموز گفت: کسانی حاشیه‌جوها به‌طورطبیعی حاشیه‌ساز هم هستند.

رضا مرادصحرائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آخرین اقدامات برای به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: طبق قانون، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید هر پنج‌سال یک‌بار به‌روزرسانی شود؛ اما با وجود گذشت بیش از ۱۰ سال، این سند هنوز به‌روزرسانی نشده است.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش فرآیند ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول را آغاز کرده هنوز به‌پایان نرسیده به محض پایان این فرآیند در شورا، مرحله بعد ارائه این سند به شورا عالی انقلاب فرهنگی است.

طرح تالیف کتاب‌درسی «دخترانه و پسرانه» دروغ بزرگی بود

وزیر آموزش و پرورش درباره احتمال تفکیک جنسیتی کتاب‌های درسی از نظر محتوایی در جریان به‌روزرسانی سند تحول آموزش و پرورش گفت: تالیف کتاب‌درسی دخترانه و پسرانه در آموزش و پرورش یک دروغ بزرگ است. کسانی حاشیه‌جوها به‌طورطبیعی حاشیه‌ساز هم هستند.

رضا مرادصحرائی درباره رویکرد جدید آموزش و پرورش در تالیف کتاب‌های درسی ادامه داد: موضوع اصلی، متناسب‌سازی تالیف کتاب درسی است؛ تفکیک کتاب درسی از پایه یک دروغ بزرگ و مصداق ضرب‌المثل هرچه دروغ بزرگ‌تر باورپذیرتر است. مشخص است که این شیوه، به هیچ‌وجه سیاست دولت نیست.

تحقق ایده «شهر کودک» همکاری دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد

وزیر آموزش و پرورش درباره ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ساخت کتابخانه در سراسر کشور گفت: البته طرح فراتر از ساخت کتابخانه است. دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه ساخت «شهر کودک» در سراسر کشور را آورده و برای اجرای این طرح بزرگ، چندین دستگاه‌، با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید مشارکت داشته باشند؛ ازجمله شهرداری‌ها، وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق این هدف باید همراهی داشته باشند.

به گزارش ایبنا؛ براساس بند الحاقی ۱ ماده ۸۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، وزارت آموزش و پرورش از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکلف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در قالب پرداخت تسهیلات و بهره‌برداری زمین با حفظ مالکیت در مراکز استان‌ها نسبت به ایجاد شهر کودک و نوجوان (رشد، سرگرمی)، (سرگرمی، خلاقیت)، (سرگرمی، مهارت) توسط بخش غیردولتی اقدام کند.

همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسئول هدایت و نظارت این شهرهای کودک و نوجوان است و آیین‌نامه اجرایی این بند باید حداکثر ظرف سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها