دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
راه‌اندازی ۳۰ کانون فرهنگی، هنری مساجد ویژه بانوان تا پایان آذرماه در همدان

همدان - مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: بیش از ۳۰ کانون فرهنگی و هنری ویژه بانوان در مساجد فعال استان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان اظهار کرد: بیش از ۳۰ کانون فرهنگی و هنری ویژه بانوان در راستای تقویت فعالیت کانون‌های مساجد در حوزه خانواده و بانوان و نقش آفرینی بیش از پیش خواهران در عرصه فعالیت‌های فرهنگی مسجد محور در مساجد فعال استان راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص اهداف تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری خواهران، یادآور شد: احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی و تبلیغی مساجد، تربیت، رشد و توانمندسازی نیروهای متعهد انقلابی و کارآمد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در جوار مساجد و توسعه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی ایرانی در مساجد از دیگر اهداف تشکیل این کانون‌ها در حوزه خواهران به شمار می‌رود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: امکان ثبت مکان کانون خواهران با پیشنهاد امام جماعت مسجد، شورای فرهنگی و مسئول کانون در سایت بچه‌های مسجد فراهم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت توجه به مباحث خانواده محوری و همچنین در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان، راه‌اندازی کانون فرهنگی، هنری ویژه خواهران در دستورکار قرار گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه تاکنون ۱۷ کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران در همدان راه‌اندازی شده است افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با حضور بانوان، توانمندسازی بانوان خانه‌دار، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف و… از دیگر اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی، هنری ویژه بانوان است.

وی بیان کرد: علاقمندان می توانند فرم تقاضانامه تأسیس کانون ویژه خواهران را از سامانه زیست بوم بچه‌های مسجد دریافت کرده و با تأیید امام جماعت یا هیأت امنای مسجد اقدام به تأسیس کانون ویژه خواهران کنند.

عزیزی بیان کرد: آموزش‌های اعتقادی، ترویج سبک زندگی اسلامی و حجاب و عفاف و سایر موضوع‌های خانواده و بانوان از رویکردهای مهم این کانون‌ها در مساجد خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها