سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
هفته کتاب فرصتی برای ترویج دانایی است

خراسان‌رضوی – مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد خراسان‌رضوی گفت: باید از فرصت ویژه هفته کتاب برای برجسته کردن و ترویج نقش دانایی و اندیشه‌ورزی در جامعه و خانواده استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، حجت‌الاسلام حسن افکار صبح سه شنبه و هم‌زمان با آخرین روز از سی و یکمین هفته کتاب با حضور در کتابخانه کانون فرهنگی هنری مفلحون از کتاب‌دار و برگزیدگان طرح صفحه به صفحه این کانون تقدیر کرد و با تاکید بر نقش کتابخانه‌های مساجد در برجسته کردن و ترویج نقش دانایی در زندگی و آبادانی معنوی و فکری جوامع، اظهار کرد: هفته کتاب فرصت ویژه‌ای برای گسترش فرهنگ دانایی و قرار گرفتن اندیشه‌ورزی و مطالعه در سبد مصرف فرهنگی خانواده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد خراسان‌رضوی با اشاره به برگزاری طرح ابتکاری صفحه به صفحه به همت کانون فرهنگی هنری مفلحون گفت: این طرح برای نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال این کانون در حال اجرا است. با گسترش و همه‌گیری فضای مجازی باید در این عرصه هم با خلاقیت و نوآوری ورود کنیم و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی از ظرفیت ابزارهای روز استفاده کنیم.

همچنین اینکه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد خراسان‌رضوی در این روز با حضور در کانون حضرت خدیجه سلام‌الله نیز از کتاب‌دار و نوجوانان برتر کتابخوان این کانون هم تقدیر کرد و با تاکید بر اینکه باید فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی به سراغ شیوه‌های جدید و خلاقانه در این حوزه بروند، گفت: کتابخانه‌های مساجد با توجه به نیازهای امروز جامعه منابع خود را به‌روزرسانی کنند.

حجت‌الاسلام حسن افکار با اشاره به دلیل هم‌جواری کتابخانه‌های مستقر در کانون‌های فرهنگی هنری با فضای معنوی مساجد و دسترسی راحت‌تر مردم به این ظرفیت فرهنگی، تصریح کرد: باید این حوزه بیش از پیش تقویت شود و با برگزاری طرح‌ها و ویژه برنامه‌های ابتکاری فضای حضور نوجوانان و جوانان در فضای کتابخانه مساجد را فراهم کنیم.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه سلام‌الله در منطقه طبرسی مشهد با بیش از ۱۵۰۰۰ جلد کتاب و فضای مناسب و با عضویت بیش از ۲۵۰ نفر از نوجوانان و جوانان از مراکز مهم و فعال در این منطقه از کلانشهرِ مشهد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها