پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کتابخانه مرکزی کرمانشاه پس از ۱۶ سال دوباره جان گرفت

کرمانشاه- با توجه به اهمیت و ضرورت‌های تکمیل کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه این پروژه فرهنگی پس از ۱۶ سال با مساعدت و وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوباره جان گرفت.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): با توه به اینکه وجود کتابخانه مرکزی در تمامی استان‌ها از الزامات دولت بوده اما استان کرمانشاه جز معدود استان‌هایی است که هنوز کتابخانه مرکزی نداشته و با وجود اینکه ۱۶ سال پیش طرح احداث و راه اندازی این مرکز به تصویب رسید و بودجه و اعتبارات لازم برای آن لحاظ شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

پروژه کتابخانه مرکزی در سال ۱۳۹۰ طی سفر مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت و با اعتباری حدود ۵.۵ میلیارد تومان جزو مصوبات مهم این سفر قرار گرفت و تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را رقم زد اما با این وجود در سال‌های پس از آن پیشرفت چشمگیر دیگری مشاهده نشده است.

این پروژه بعد از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تا حدودی به صورت راکد بود تا اینکه در سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان کرمانشاه مجدد در لیست مصوبات به عنوان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گنجانده شده تا با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی به کار آن پایان داده شود اما طبق همچنان جز اسکلتی نیمه کاره تاکنون چیزی مشاهده نشده است.

اما بالاخره پس از ۱۶ سال این پروژه با وجود پشت سر گذاشتن پستی و بلندی‌ها در تامین بودجه با وعده روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجدداً در دستور کار دولت قرار گرفت و با تامین اعتبار مورد نیاز به زودی به کار خود پایان دهد.

موافقت وزیر فرهنگ با تخصیص ١٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کتابخانه

طی نشستی که روز دوشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدطیب صحرایی؛ استاندار کرمانشاه و سایر مسئوالان امر برگزار شد، وزیر ارشاد پذیرفت که ١٠٠ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی این پروژه نیمه‌کاره مرکز استان کرمانشاه اختصاص دهد و این پروژه در سال آینده تکمیل شود.

در این نشست که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه و محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه حضور داشتند مقرر شد که پس از تکمیل فاز اول پروژه فاز توسعه آن هم در ٢ طبقه جدید تامین اعتبار شود.

خبر خوب برای مردم اهل فرهنگ و ادب کرمانشاه

محمدامین بهرامی در ادامه در تشریح وضعیت کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه و روند تکمیل آن پس از تخصیص اعتبارات، اظهار کرد: مساحت پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۲ هزار مترمربع در پنج طبقه است و درحال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد رسیده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم اعتباراتی به پروژه تزریق شد اما روند پیشرفت آن مطلوب نیست که امید می‌رود با تزریق ١٠٠ میلیارد تومان اعتبار وزارتخانه، تکمیل آن سرعت یابد این خبر خوب به مردم کرمانشاه داده می‌شود که پس از ١٦ سال این پروژه به زودی سامان خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه ایتان کرمانشاه تمها استانی است که در غرب کشور کتابخانه مرکزی ندارد، افرود: با تزریق اعتبار وعده داده شده از سوی دولت سیزدهم تکمیل و اتمام پروژه تا سال آینده انجام خواهد شد.

بهرامی عنوان کرد: این پروژه در حوزه‌های مختلف از جمله نمایشگاه‌های عکس، فیلم، پوستر، سالن تئاتر، سالن‌های آموزشی، سالن مطالعه و… فضای مناسبی را در طراحی خود دارد که می‌توان به نحوی پروژه کتابخانه‌ها را خانه فرهنگ مردم محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها