چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر» در یزد رونمایی شد

یزد - کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر» همزمان با هفته کتاب در هنرستان زیبایی دختران یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، همزمان با دومین روز از هفته کتاب جمهوری اسلامی، کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر» اثر سحر یوسفی‌زاده با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در هنرستان زیبایی دختران یزد رونمایی شد.

حسین دشتی در این مراسم با اشاره به هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، نقش معلمان و مدیران مدارس را در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد.

وی افزود: هنرستان هنرهای زیبای دختران یکی از هنرستان‌های فعال و پویای ما در سطح استان است و امروز خوشحالیم که به لطف خدا در روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار، کتاب «مسجد جامع یزد، نگین کویر» اثر سحر یوسفی، از هنرآموزان این هنرستان که نویسنده‌ی خوش ذوق و اهل قلم نیز هستند را رونمایی می‌کنیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل گفت: نقش معلمان در موفقیت دانش‌آموزان مهم بوده و زمینه‌سازی برای حضور دانش‌آموزان در کتابخانه مدرسه آن‌ها را به حضور در کتابخانه‌های عمومی و ترغیب برای مطالعه و خرید کتاب تشویق می‌کند.

دشتی افزود: هر چند امروزه کتاب‌های جدید و فضای مجازی جایگزین کتاب‌های کاغذی شده‌اند اما ورق زدن کتاب و استشمام بوی کاغذ حس خاطره‌انگیزی است که با روح و جان ما عجین شده و حس شیرین مطالعه و کسب دانایی را برای ما زنده می‌کند.

این کتاب شامل چهار فصل، تحقیقات مربوط به مسجد جامع اثر نویسندگان یزدی، تاریخچه مسجد جامع، کتیبه خوانی مسجد جامع، زیبایی‌شناسی در کاشی کاری‌های مسجد جامع است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط