دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
چاپ ۲۳۴ عنوان کتاب در شش ماهه نخست سال جاری در یزد

یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی در استان یزد گفت: در شش ماهه نخست سالجاری ۲۳۴ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، احسان عابدی در نشست خبری به مناسبت «هفته کتاب جمهوری اسلامی» در جمع خبرنگاران گفت: سی و یکمین هفته کتاب از ۲۳ آبان ماه آغاز می‌شود که بر اساس ابلاغ وزیر کشور استانداران به عنوان رؤسای هفته کتاب استان‌ها معرفی شده‌اند و تا ۳۰ آبان ماه نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه کتاب افزود: ما در شش ماه اول ۲۳۴ عنوان کتاب چاپ شده در ۱۸۴ هزار نسخه داشته‌ایم که ۷۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: این تعداد کتاب توسط ۲۰۰ نویسنده تألیف شده است.

عابدی ادامه داد: امسال به ۹ مؤسسه فرهنگی هنری مرتبط با کتاب مجوز داده‌ایم که بازوان فکری ما در راستای اجرای فعالیت‌های این حوزه و سیاست‌گذاری‌ها است.

وی افزود: امسال میزان ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به فعالان حوزه کتاب واگذار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: در این راستا نیز برنامه‌های تشویقی برای کتابفروشی‌ها داشتیم که سامانه برخی خرید کتاب از کتابفروشی‌ها و ارسال رایگان به عنوان رویکردهای این طرح بود که کتابفروشی واحه رتبه نخست کشور را کسب کرد.

عابدی بیان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نهادهایی هستند که برنامه‌های مختلفی در این راستا داشته‌اند.

وی افزود: روستای عزاباد به عنوان روستای دوستدار کشور انتخاب شده است که فعالیت‌های مختلف این روستا باعث شده که این روستا انتخاب شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: متأسفانه امروز کتاب از سید خانوارها کم رنگ شده است و وزارتخانه با طرح‌های حمایتی سعی کرده تا قیمت کتاب پایین بیاید و مردم نیز قدرت خرید داشته باشند.

حسین دشتی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست بیان کرد: برنامه‌های استان در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان یزد با غبارروبی قبور شهدا و نویسندگان استان آغاز شد.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تسهیلگری کتاب کودک و نوجوان، کارگاه ویراستاری، صفحه‌آرایی و داستان از جمله برنامه‌های ما در استان است.

وی ادامه داد: رونمایی از کتاب مسجد جامع نگین کویر، کتاب ۱۲ جلدی شرح جامعه کبیره، همکاری در برپایی نمایشگاه‌های تخصصی کودک و نوجوان مؤسسه جواد الائمه و نمایشگاه‌های بین‌المللی و شهرستان زارچ از جمله برنامه‌های دیگر ما است.

دشتی بیان کرد: تور بازدید از کتابفروشی‌های استانی برای معرفی و تقویت کتابفروشان استان، افتتاح کتابخانه فرق و ادیان نیز در این هفته انجام می‌شود.

وی گفت: تولید مجموعه ۱۲ قسمتی برای معرفی فعالان و مؤلفان یزدی نیز انجام شده که در هفته کتاب اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: طرح ایوان کاغذی من از جمله طرح‌های دیگر است که توسط مؤسسه پاژایوان کتاب‌های مورد نیاز کودکان را بر اساس نیاز سنجی اعطا می‌کند و در مدت یک سال این اقدامات صورت می‌گیرد.

وی افزود: طرح شناسایی مؤلفان کودک از جمله اقدامات دیگر است که در محل دایمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود و از آن‌ها تحلیل می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط