دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
دیدار اساتید پیشکسوت رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی با دانشجویان

خراسان‌رضوی- استادان پیشکسوت رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی (کتابداری و اطلاع‌رسانی) با جمعی از دانشجویان در مرکز مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، پنجمین نشست از سلسله نشست‌های «درخت معرفت» صبح دوشنبه در باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های «درخت معرفت»، نشست صمیمانۀ دانشجویان با استادان پیشکسوت که پیرو تفاهم‌نامه میان مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد و بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی، در باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه برگزار شد، اساتید مهری پری‌رُخ، رحمت‌الله فتاحی و محمّدحسین دیّانی، استادان پیشکسوت رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی (کتابداری و اطلاع‌رسانی) با جمعی از دانشجویان دیدار کردند و همچنین مجتبی کفاشان، استادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دبیر جلسه حضور داشت.

در این دیدار مجتبی کفاشان، ضمن خوشامدگویی به استادان پیشکسوت، از اهمیت و جذابیت دیدار و گفت‌وگو با این بزرگان سخن گفت و از ایشان دعوت کرد تا به ایراد سخن و انتقال تجربه به دانشجویان بپردازند.

در ادامه گفت‌وگو، محمّدحسین دیّانی با طرح مسائل روز به اهمیت علم اطلاعات و دانش اطلاعاتی در دنیای امروز پرداخت و سپس استاد رحمت‌الله فتاحی با اشاره به عنوان نشست، دربارۀ مفهوم «درخت معرفت» سخن گفت و اظهار داشت: رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی دربارۀ بسیاری از شاخ و برگ‌های درخت معرفت که به طور کلی دانش بشری را شامل می‌شود، اطلاعات و دانش ارائه می‌کند و به دانشجویان توصیه کرد، کوشش کنند جزوی از شاخ و برگ‌های این درخت معرفت باشند.

دیدار اساتید پیشکسوت رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی با دانشجویان

در ادامه، استاد مهری پری‌رُخ نقش مقطع کارشناسی در رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی را بسیار پررنگ توصیف کرد و اظهار داشت: اگر استادان این رشته این هنر را داشته باشند که بتوانند در دورۀ کارشناسی دانشجویان را با اصول اساسی رشته آشنا بکنند، رسالت خود را به انجام رسانده‌اند و از آن پس دانشجویان خود به علم اندوزی در این زمینه خواهند پرداخت و از حرفه‌مندان دائمی و پایدار این حوزه خواهند شد و به ترویج آن کمک خواهند کرد.

بخش پایانی این نشستِ صمیمانه به پرسش و پاسخ دانشجویان و استادان اختصاص داشت که طی آن استادان پیشکسوت در پاسخ به سؤلاتی که دربارۀ ماهیت رشتۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی (کتابداری و اطلاع رسانی) و نیز عنوان این رشته بود، پاسخ‌های شنیدنی دادند و این بخش از نشست، زمینۀ بسیار مناسبی برای تبادل نظر و تضارب آرا فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها