چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار فوق‌العاده به کتابخانه‌های عمومی رزن

فرماندار شهرستان رزن گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد کتابخانه سیار و بهسازی کتابخانه‌های رزن اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، علی‌اصغر غفاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن اظهار کرد: شهرستان رزن یک سابقه طولانی در حوزه فرهنگی، علمی، عرفانی و دینی دارد و ما باید شرایط را برای ادامه این افتخارات فراهم کنیم.

غفاری یادآور شد: باید به جایی برسیم که کتاب همواره در دستان افراد باشد و در هر مکانی مشغول به مطالعه باشند.

وی با بیان اینکه هر هزینه‌کردی در حوزه فرهنگ و کتابخوانی نوعی سرمایه‌گذاری است افزود: همه اداره در هفته کتاب باید پای کار باشند و مکان‌های بلااستفاده در روستاها و شهرها برای ایجاد کتابخانه اختصاص داده شود.

فرماندار شهرستان رزن همچنین از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد کتابخانه سیار و بهسازی کتابخانه‌های شهرستان خبر داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تخصیص اعتبارات بسیار اهمیت دارد.

اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه‌های رزن

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و تبریک به مناسبت پیروزی مقاومت اظهار کرد: امروز رسالت اصلی کتابخانه‌های عمومی انعکاس مظلومت مردم غزه به ویژه زنان و کودکان است.

عاطفه زارعی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی زیرساخت‌های آگاهی رسانی به جامعه به ویژه نوجوانان را فراهم می‌کنند، افزود: انجمن کتابخانه‌ها اتاق فکری است برای بهبود، اصلاح و بازسازی حوزه نرم افزاری و سخت افزاری فرهنگ و کتابخانه‌های عمومی تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای اطلاعاتی مردم می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال برای شهرستان رزن از سوی استان در سال جاری اختصاص یافت، تصریح کرد: ۴ میلیارد ریال برای بهسازی کتابخانه شهید ستار ابراهیمی‌هژیر روستای قایش در نظر گرفته شده و سالن آمفی تئاتر کتابخانه شهدای گمنام رزن نیز در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه محفل ادبی و قرآنی در شهرستان رزن راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ هزار نفر در سراسر استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که سهم شهرستان رزن ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است اما انتظار ما این است که ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت هر شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی باشند.

تجهیز سه کتابخانه رزن به اینترنت رایگان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن اظهار کرد: در حال حاضر ۷ کتابخانه عمومی شامل چهار کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی در شهرستان رزن با ۲ هزار و ۳۹۴ متر مربع زیربنا، ۷۹ هزار و ۶۶۲ نسخه کتاب و ۴ هزار و ۳۰۰ نفر عضو فعالیت می‌کنند.

علی اصغر توکلی‌تبار با بیان اینه سه کتابخانه روستایی شهرستان به اینترنت رایگان مجهز هستند، افزود: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۴۸۵ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۵۰ نفر در مسابقه کتابخوانی از کتاب دختر شینا از سری برنامه‌های دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان شرکت کردند و در تابستان گذشته انواع برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت برگزار شده است.

در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیری به امضا حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان از خدمات فرماندار شهرستان رزن قدردانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها