پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
دخترِ ماه؛ روایتی از زندگی حضرت معصومه(س) برای نوجوانان

کتاب «دختر ماه» به قلم سارا عرفانی روایتی داستانی از زندگی حضرت معصومه(س) ویژه نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «دختر ماه» روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) است که به قلم سارا عرفانی از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است. این کتاب در ۱۸ فصل چاپ شده است. در این فصل‌ها زندگی‌نامه این بانوی بزرگوار از بدو تولد تا مهاجرت و وفات‌شان روایت می‌شود. داستان‌پردازی از اخلاق، خصلت‌ها و رفتارهای حضرت معصومه (س) بدون اینکه به داستان لطمه بزند از ویژگی‌های بارز این کتاب است. «دختر ماه» از مجموعه «ریحانه» است که می‌کوشد از فراز ابرهای گذران زمان، نگاهی نو به زندگی زنان نامدار اسلام داشته باشد.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

نمی‌فهمید در آن خانه چه خبر است. هیچ‌چیز سر جای خودش نبود. تا آن زمان ندیده بود کسی خدمتکار را در آغوش بکشد و آن‌طور عزیز بدارد. امام گفت: «مادرجان! ایشان همان خانمی هستند که برایتان گفتم؛ مراقبشان باشید. اگر نیاز است بگویید طبیب خبر کنم. گویا حال مساعدی ندارند… استراحت کنند تا به لطف الهی بهتر شوند.»

حمیده خاتون شانه‌های تکتم را گرفت و با مهربانی گفت: «همراهم بیا دخترم… بیا و استراحت کن!»

تکتم نمی‌توانست قدم از قدم بردارد. نمی‌توانست خودش را از عمق دریای چشمان من بیرون بکشد. امام گویی به کمکش آمد. سر به زیر انداخت و نزد شاگردانش بازگشت.

«تکتم»، کنیزی را که آن روز به اذن پروردگار خریداری شد، مادر امام موسی کاظم «حمیده خاتون»، تربیت کرد. او را نجمه صدا می‌کردند.

انتشارات مدرسه، کتاب «دختر ماه» به قلم سارا عرفانی را در ۱۲۰ صفحه برای نوجوانان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها