یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کلام و آثار استاد حرازی رنگ و بوی خدا و امام حسین (ع) می‌دهد/ راه‌اندازی انجمن خوشنویسی در یزد

یزد - استاندار یزد در آیین نکوداشت حرازی یزدی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی یزد گفت: کلام و آثار استاد حرازی رنگ و بوی خدا و امام حسین (ع) می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، آیین نکوداشت و تجلیل از مقام محمود حرازی یزدی، هنرمند پیشکسوت هنر خوشنویسی یزد با حضور مهران فاطمی استاندار یزد و جمعی از مسئولان استانی‌امشب در سالن هلال احمر یزد برگزار شد.

احسان عابدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت: یکی از رویکردهای ما در راستای تقویت هنرهای مختلف از جمله خوشنویسی در استان بوده است که در این راستا نیز انجمن خوشنویسی را تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: ماامیدواریم بتوانیم هنرهای مختلف را مورد توجه قرار داده و به صورت پرشور در جهت استقبال مردمی قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: امیدواریم آینده درخشانی از هنرهای مختلف مانند خوشنویسی شاهد باشیم.

آنچه ما در آثار استاد می‌بینم خدا است

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حرازی گفت: استاد حرازی هنرمندی است که توانسته از جنبه مختلف در مخاطبین خود دلبستگی بوجود بیاورد.


وی افزود: آنچه در کنار همه سجایای بزرگ این عزیز ما را دلبسته می‌کند، کلام وی است که بوی حسین بن علی (ع) و قرآن می‌دهد و آنچه در آثارایشان تجلی دارد خدا، حسین بن علی (ع) و اولاد امام علی (ع) است.

استاندار یزد بیان کرد: آنچه ما در آثار استاد می‌بینم خدا است و خدا است و خدا.

مردمی بودن مهمترین شاخصه استاد حرازی است

محمود رهبران از پیشکسوتان هنر خوشنویسی استان یزد نیز در ادامه این مراسم گفت: خدمات استاد حرازی در حوزه خوشنویسی به ویژه تابلونویسی در این چند دهه بسیار ستودنی است.

وی افزود: نام این هنرمند پرتلاش با خوشنویسی آمیخته است و بهترین و شاخص‌ترین ویژگی این استاد مردمی بودن وی است.

رهبران بیان کرد: حرازی، انسانی فروتن و خوش مشرب و بذله گو و خوش طبع است که این شوخ طبعی گاهی انسان را به تأمل وا می‌دارد.

وی گفت: اشراف، تبحر و توانمندی اجرای وی در تمامی خطوط متداول از ویژگی‌های دیگر وی است که بسیار بارز است و سومین ویژگی استاد، حس، حال، شیرینی و جاذبه این آثار است که وجود وی طراوت می‌کند.

در پایان این مراسم از مستند و پوستر «صدای قلم» که برگرفته از زندگی نامه این استاد وساخته «عماد عقلی» است، و همچنین از سردیس «محمود حرازی» که برگرفته از هنر «حمید قوی پنجه» است رونمایی شد.

حرازی‌زاده در سال ۱۳۷۹ در هشتمین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم در تهران، «کاتب» و «خادم نمونه» شناخته شد و کتیبه‌نویسی چندین مسجد، خوشنویسی روی قاب و قدح با طلای خالص و نوشتن یک جلد قرآن به ابعاد ۱۰۰ ×۷۰ سانتیمتر از شاخص‌ترین آثارش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها