شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
نقش اهالی فرهنگ و هنر در روایت درست از جبهه حق/ فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ریشه در فرهنگ ملکوتی دارد

کرمانشاه- معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با تاکید بر نقش اهالی فرهنگ و هنر در روایت درست از جبهه حق، گفت: فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ریشه در فرهنگ ملکوتی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در کرمانشاه، علی شعبانی ظهر شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امروز گم شدن اهداف انقلاب اسلامی تنها نگرانی ایران اسلامی است.

وی افزود: از ابتدا تاکنون تمام مسائلی که در دنیا پیش آمده نبرد خیر و شر بوده و در این نبرد تمدن‌ها تلاش داشتند دیگر تمدن‌ها را کنار برنند و ایران اسلامی در نبرد تمدن‌ها در سال ۵۷ این نبرد را برد و در بهمن ۵۷ این انقلاب آغاز شد تا حرف‌ها و الگوهای جدیدی ارائه شود.

شهبانی افزود: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ آغاز شد و هنوز در حال تکمیل است تا به تمدن واقعی اسلامی در جهان برسیم و پیرو همین امر امروز در فلسطین نبرد تمدنی به پا شده که اگر تمام دنیا پشت اسراییل قرار بگیرند به جهت ترس از همین قضیه است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه هر تمدنی مقدمه ای دارد به نام فرهنگ، تصریح کرد: در دفاع مقدس شهدای ایران فرهنگی ایجاد کردند که محصول تمدن اسلامی است و بسیاری از فرهنگ‌های امروز در جامعه ما سرچشمه از فرهنگ ملکوتی دارند.

شعبانی با اشاره به اینکه ما باید بین هنر فرهنگی یا هنر ناسوتی یکی را انتخاب کنیم، خاطر نشان کرد: تقابل بین خیر و شر انتخابی است که هر هنر مند و صاحب فرهنگی می‌تواند داشته باشد اما باید توجه داشت که هر قله مرتفعی از فرهنگ بخشی از فرهنگ ملکوتی است و با ریشه یابی آنها متوجه اتصالات آن خواهیم شد.

وی تاکید کرد: با توجه به نسبتی که بین حوزه فرهنگ و تمدن و موضع گیری در جبهه حق و باطل وجود دارد در جامعه امروز در پی اتفاقاتی که در عالم افتاده باید بالا رفتن یا پایین آمدن خود را نسبت با این فضاها پیدا کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه وظیفه حاکمیت را تقویت فرهنگ ملکوتی دانست و گفت: هرجا هنر رو به صنعت کرده شکست خورده و بر همین اساس باید جدای از تلفیق با فضای صنعتی تمدن و فرهنگ ملکوتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شعبانی، عقب نشینی و شکستن هیبت و اقتدار دروغین دشمن نیازمند حمایت و روایت درست اصحاب هنر و فرهنگ، عنوان کرد: امروز بخشی از جامعه هنری ما جرات دفاع از مظلومان و خیر را ندارد چرا که جولان باطل باعث می‌شود که حرف حق دیده نشود و همین جولانی که باطل می‌دهد مربوط به همین حوزه هنری و فرهنگی و عدم حمایت درست و روایت به موقع است.

وی بیان کرد: در حوزه هنر و فرهنگ تنها اصحاب آن می‌توانند مشکلات این حوزه را حل کنند و این فضا فضای دخالت غیر متخصص نیست چراکه عملکرد آنها در بروز استعدادها فطری بوده و تنها باید زمینه و فضا برای فعالیت آنها ایجاد و مهیا شود تا جبهه خیر رشد کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه یادآور شد: استان کرمانشاه سرشار از منابعی است که می‌توان کشور را تکان دهد و زمینه رشد در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری را ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها