شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵
ارتباط افزايش مطالعه ورزشكاران با افزايش تحصيلات

مسوول پايگاه ورزش قهرماني اداره كل تربيت بدني استان اصفهان عنوان كرد: افزايش سطح مطالعه ورزشكاران با افزايش سطح تحصيلات ارتباط مستقيم دارد.\

غلامرضا اميني راد در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: براي مناسب شدن وضعيت كتابخواني در ميان ورزشكاران، اولويت كار تمام مراكز و نهاد‌هاي ورزشي بايد حمايت از انتشار كتاب و همچنين افزايش سطح دانش ورزشكاران باشد.

وي ادامه داد: با توجه به اين كه دانش و آگاهي به صورت مستقيم با تحصيلات در ارتباط است و با وجود اين‌كه بيش از 70 درصد مربيان و ورزشكاران حرفه‌اي كشورمان از ميزان تحصيلات مناسبي برخوردار نيستند، بايد پذيرفت كه ورزشي علمي و حرفه‌اي نداريم.

اميني‌راد كه خود داراي مدرك كارشناسي ارشد تربيت بدني و علوم ورزشي است، درباره کيفيت كتاب‌هاي منتشر شده از سوي انتشارات خصوصي و دولتي گفت: بسياري از آن‌ها عمومي يا كاملا تخصصي‌اند، بنابراين نمي‌توانند براي ورزشكاران در سطح ملي موثر قرار گيرند، زيرا كتاب‌هاي عمومي، مباحث كلي و اساسي رشته‌هاي ورزشي را با توجه به موضوع كتاب مطرح مي‌سازند و كتاب‌هاي تخصصي با توجه به سطح اطلاعاتي بسياري از ورزشكاران براي آنان كاربردي نخواهند بود.

وي اضافه كرد: كتاب‌هاي عمومي براي ورزشكاران سنين پايه وثر خواهند بود اما بايد همچنان به حمايت و فعاليت موثر در حوزه چاپ كتاب‌هاي مناسب براي ورزشكاران به ويژه اعضاي تيم‌هاي ملي و قهرمانان نيز ادامه داد.

وي افزود: براي تحقق بخشيدن به اين امر بايد سازمان تربيب بدني و سپس فدراسيون‌ها و هيات‌هاي ورزشي استان‌ها به حمايت از حوزه‌هاي مختلف توليد و انتشار كتاب بپردازد.

به گفته وي فرهنگ عمومي كتابخواني بايد از كودكي و از سوي خانواده‌ها آموزش داده شود تا افراد در بزرگسالي و همراه با پيشرفت در ورزش به كتاب و مطالعه نيز اهميت دهند.

وي درباره ايجاد آرشيو كتاب‌هاي ورزشي در باشگاه‌ها و حتي در اردوهاي ملي گفت: اين کار براي تبليغ و اطلاع رساني مناسب است اما براي افزايش سطح مطالعه كاربردي نخواهد بود. بايد فرهنگ‌سازي براي افزايش سطح تحصيلات در اولويت قرار گيرد تا ميزان مطالعه نيز افزايش يابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط