پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۰
خدابخش: کار را به کاردان بسپاريم

رييس اداره كل تربيت بدني استان فارس عنوان كرد: بسياري از نهادهاي دولتي و غير دولتي وجود و ساخت كتابخانه را وظيفه خود مي‌دانند، اما بايد هر كاري را به كارشناسان و عوامل اجرايي مرتبط سپرد و به قول معروف کار را به کاردان داد._

دكتر رشيد خدابخش در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: ساخت بناي فيزيكي كتابخانه ويژه ورزشكاران به افزايش سرانه مطالعه اهالي ورزش كمكي نخواهد كرد، لذا بايد كتابخانه‌هاي عمومي سطح شهر‌ها را به كتاب‌هاي ورزشي مجهز كنيم تا تمام اقشار جامعه از آن‌ها استفاده كنند.

وي ادامه داد: با وجود ساخت و افتتاح 100 پروژه عمراني ورزشي در سطح استان فارس طي هفته دولت، هيچ يك از آن‌ها داراي كتابخانه يا جايگاهي براي مطالعه ورزشكاران نيست و هنوز برنامه‌اي براي ساخت و ايجاد كتابخانه در اين فضاها تهيه نشده است.

وي اضافه كرد: استان فارس در حوزه اماكن ورزشي ضعيف است و اولويت نخست در آن ساخت فضاهاي ورزشي بوده، اما در روند رو به رشد تعداد اماكن ورزشي، به‌يقين براي ساخت كتابخانه نيز اقدام خواهد شد.

خدابخش درباره اطلاع‌رساني در حوزه ورزش به وسيله كتاب و همچنين ارتباط دانشگاه‌ها با اداره تربيت بدني استان فارس گفت: مركز تحقيقات پژوهش و برنامه‌ريزي اين سازمان در حوزه اطلاع‌رساني به برگزاري كلاس‌هاي آموزشي با استفاده از كتاب‌هاي مرجع ورزشي مي‌پردازد و همچنين تعامل مناسبي ميان اداره تربيت بدني استان با دانشگاه شيراز وجود دارد كه در زمينه‌هاي طراحي برنامه‌هاي ورزشي، استعداديابي و نخبه‌پروري است.

وي ضمن تاكيد بر كم‌رنگ شدن نقش كتاب در ميان اهالي ورزش تصريح كرد: متاسفانه روند چاپ كتاب در حوزه‌هاي مختلف از جمله ورزش و تربيت بدني بسيار كند است و به همين دليل تهيه كتاب‌هاي روز دنيا مشكل شده و نمي‌توان با سرعتي مناسب منابع روز جهان را به دست مربيان، كارشناسان و اهالي ورزش قرار رساند.

رييس اداره كل تربيت بدني استان فارس بيان كرد: علاوه بر از دست رفتن زمان، همچنين وجود اينترنت و تلويزيون و دستگاه‌هاي انتقال اطلاعات، يكي از مشكلات موجود در راه كتاب است، به طوري كه ورزشكاران و مي‌توان گفت تمام اقشار جامعه، براي بدست آوردن اطلاعات مورد نياز خود از جمله متن‌ كتاب‌ها با مراجعه به اينترنت تمام اين اطلاعات را كسب مي‌كنند، لذا بايد اطلاعات كتاب‌ها به سرعت به‌روز شوند و در اختيار مربيان، كارشناسان، ورزشكاران و علاقه‌مندان قرار گيرند.

خدابخش درباره تاثير وجود كتابخانه يا آرشيو كتاب‌هاي ورزشي در ورزشگاه‌ها و فضاهاي ورزشي اظهار داشت: وجود اين‌گونه فضا‌ها تاثير بسياري در روند فعاليت ورزشكار خواهد گذاشت، اما بايد تفكر علمي شدن ورزش نيز در جامعه فراگير شود تا مديران، متولي ساخت و ايجاد فضايي براي مطالعه و ارايه كتاب شوند و مربيان، ورزشكاران و علاقه‌مندان نيز به مطالعه بپردازند.

استان فارس به تازگي شاهد افتتاح 60 زمين ورزشي به ويژه فوتبال و 12 سالن ورزشي در روستاها، دو زمين ورزشي و 15 سالن ورزشي در شهر‌هاي استان، سه خوابگاه براي مجموعه‌هاي ورزشي، هفت رختكن و يك زورخانه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط