دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
جهانگیر الماسی و پیشنهاد مسیرهایی در کتابخوانی

جهانگیر الماسی گفت: جوانان کتاب‌های تاریخی بخوانند، ما با تاریخ رازهایی از گذشتگان را می‌فهمیم. با جامعه شناسی می‌فهمیم چگونه یک انسان تاریخی تبدیل به انسان فرهنگی می‌شود و هنر بخوانند با هنر هر آنچه را که فرا گرفتیم به زیباترین شکل در رسانه منتقل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در سالن شبستان اصلی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران در میان غرفه‌ها، صدای آشنا از هنر سینما و تئاتر ایران نظرم را به خود جلب می‌کند. لحظه تامل و نگاه به اطراف صدا را در ذهن به تصویر تبدیل می‌کند. صدا همان صدای آشنایی است که کودکی ما با دیدن سریال‌های خاص و پرمفهومش شکل گرفت. صحنه‌هایی از سریال «گوهر کمال» و» «پشت پرده مه» از نظرم می‌گذرد.

جهانگیر الماسی هنرمندی که نقش‌هایش همیشه معجونی آمیخته از خشونت و احساس است. به کنارش رفتیم و به گرمی استقبال کرد، به او گفتم پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران به مخاطبان بدهد و جهانگیر الماسی با طمأنینه و نگاه مهربانانه پاسخ داد: کتاب‌هایی که من امروز از نمایشگاه خرید کردم در رشته تخصصی خودم است اما دلم می‌خواهد به جوانان در هر حوزه‌ای، مسیرهایی از کتابخوانی را معرفی کنم. جوانان در هر حوزه‌ای که هستند باید تاریخ و کتاب‌های تاریخی را بخوانند تا بدانند این گنجینه ارزشمند که به دست ما رسیده، چگونه شکل گرفته است. ما با تاریخ رازهای گذشتگان را می‌فهمیم. جامعه‌شناسی بخوانند تا بدانند زندگی و زیست در تاریخ چگونه معنی پیدا می‌کند و انسان تاریخی چگونه تبدیل به انسان فرهنگی می‌شود.

او ادامه داد: در آخر هنر بخواند هنر کمک می‌کند که ما بتوانیم هر آنچه را که فرا گرفته‌ایم به زیباترین شکل در قاب و رسانه منتقل کنیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای این هنرمند ملی که در قاب حافظه تک تک ما ایرانی‌ها نقش خوش رنگی دارد، آرزوی صحت و سلامتی می‌کند.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها