دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین انسان باشد؟

مدیر انتشارات ثانی مطرح کرد: گستردگی هوش مصنوعی دلیلی بر خوب یا بد بودن آن نیست.

حسین کاظمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: ما در انتشارات ثانی در زمینه تاریخ، هنر، سینما و نقد هنر کتاب داریم ولی در زمینه هوش مصنوعی هنر هنوز کتابی نداریم. چرا که به حدی سرعت پیشرفت هوش مصنوعی بالا هست که ما هنوز به تمام ابعادش در کشور پی نبردیم.

وی افزود: هوش مصنوعی بحث داغ روزی‌است که مخاطبان به خصوص اهالی تکنولوژی به آن علاقه نشان داده‌اند و جای خود را در زندگی روزمره آنان باز کرده‌است. ولی این مقوله هنوز به بخش‌های مختلف نشر ورود جدی نداشته‌است.

مدیر انتشارات ثانی در مورد مخالفان و موافقان هوش مصنوعی گفت: گستردگی هوش مصنوعی دلیلی بر خوب بودن یا بد بودن آن نیست این تکنولوژی میتواند ابزاری برای بهبود عملکرد و بالابردن سرعت باشد ولی در نهایت خودش به تنهایی توانایی خلق یک اثر فاخر را ندارد چرا که اثر دارای خلاقیت و روح انسانی محبوب و مشهور میشود. البته من از طرفداران استفاده از این ابزار هستم.

حسین کاظمیان در رابطه با جایگزین انسان کردن هوش مصنوعی گفت: انسان یک پکیج هنری خلق میکند اما هوش مصنوعی به فرض مثال یک تابلوی ساده! یک اثر کپی هرچه قدر هم که بی نقص باشد، جای اثر اصلی را نمیگیرد!
برای فهم بیشتر این مبحث، دو شیشه رنگی و غیر رنگی که نور به آن‌ها تابیده شده را تصور کنید. تولید محتوا به مثابه تابش نور به شیشه است؛ آن نور رنگی عواطف انسان است که از شیشه رنگی بازتاب میشود.

وی افزود: هوش مصنوعی به کار انسان‌ها سرعت میبخشد. تنها، کسانی که دارای اطلاعات کافی و اعتماد به حرفه و توانایی‌شان ندارند، به آن هجمه وارد میکنند. البته در نهایت باید انتخاب بین آثار فاخر و ساده را به مخاطب سپرد.

مدیر انتشارات ثانی در پایان اضافه کرد: امیدوارم هیچ وقت هوش مصنوعی جای انسان را نگیرد.

اطلاعات کامل ن مایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها